streetwear:is it really that serious?

dmwalking
Apr 02, 2008 @ 23:36
Yo, I do a lot of lurking....I only post on HB but I lurk everywhere....I'm noticing that people take this whole "streetwear"/fashion thing waaaaaaaay too serious in my opinion. Like dudes get mad if you rock a w)taps shirt w/visvims or something. Or dudes clown you for rocking new eras.....

Anyway, I like HB because in my opinion, dudes on here have style but without being so damn anal about everything....it's more or less to look good.

I mean, yeah, I'm all for culture and everything but really.....it's just clothes....maybe I just don't get it the way some people don't understand why i buy so many kicks.


So, what's your take? Is streetwear really THAT serious?


go 'head and hit me with the failed pics...i'm just curious to see your take on it all. blushing

and you can pick more than one.

HB stands for Help Beast. Currently supporting the supportive movement.

Apr 02, 2008 @ 23:42
Originally posted by Inactive User
Anyway, I like HB because in my opinion, dudes on here have style but without being so damn anal about everything


there are some real elitist kind of guys on this forum thinking they king shit...thats being anal
dmwalking
Apr 02, 2008 @ 23:42
btw, i'm in between option 2 and 3.

HB stands for Help Beast. Currently supporting the supportive movement.

Apr 02, 2008 @ 23:42
there are just people out there that no matter what will think that their stuff is better then your stuff/ or how they choose to wear it.

whether its clothes, cars, sport teams, or 5 year olds with tazo's. there will always be people who take things to serious
Apr 02, 2008 @ 23:44
yeah basically some folks take it real serious ...me on the other hand I wanna feel comfortable in my own skin I rock what I like and what i think looks good...shit my last fit I'm rocking fucking catipillar boots I bought from VIMs...but yeah I do think some folks need to lighten up cuz honestly outside these forums .....it's not so serious
Apr 02, 2008 @ 23:46
^the poll is wrong. one choice has 100% while others have 33%. possible? haha
Apr 02, 2008 @ 23:48


haha...166%
Apr 02, 2008 @ 23:49
yeah basically some folks take it real serious ...me on the other hand I wanna feel comfortable in my own skin I rock what I like and what i think looks good..


There it is.
Apr 03, 2008 @ 00:04
im not even into the streetwear shit like that...im just a sneakerhead who wears tite clothes
Apr 03, 2008 @ 00:23
^even though

eg. currently 17 votes. #3 had 7 of them. that is 41.18% of the votes been made.

% is outta 100 bro

btw...i like your fits
Apr 03, 2008 @ 00:32
Its As Serious As It Gets
Apr 03, 2008 @ 00:54
Nah b
Drewbacca
Apr 03, 2008 @ 01:04
fizz izz ail on the thread.

but yes. serious buisiness

Forum Administrator • @DREWKKAKE

Apr 03, 2008 @ 01:29
Just wear what you like, be you. If anyone gives you a problem...rape them with a rake.
Apr 03, 2008 @ 07:08
whatever man... its just clothes. the only reason i may seem into streetwear is cause its all based off of the culture that has been a part of my life for so long... 90s hip hop and skateboarding. but i was doing the same thing before i had found these online forums... only my style was more OG street... now my clothes fit a little better, and are made better.

Inactive User

Apr 03, 2008 @ 10:09
I'm sure alot of people that posted in this thread really dont care about it that much. But, OF COURSE everyone is gonna try and be non chalant about it. Part of being cool is trying your hardest to not give a shit about certain things.
Apr 03, 2008 @ 10:13
whats your take ion it sub? the actual topic of the thread, not the people in it.

damn lawyers... they talk smart and dont say a damn thing about what is important

Inactive User

Apr 03, 2008 @ 10:25
I'm into fashion in general. Just the design of it or proportions or fabric or colors or fit. Whether it be something from "streetwear" or classic Americana shit or high fashion. I'm not a slave to one thing nor do I bitch and gripe about certain fashion being watered down or commercialized. But if i didnt care I wouldnt be on this site and other forums I participate in. I give and take from certain things I learned on here. I'm not gonna front like I havent. It all gets put in prospective though...it IS just clothing.
Apr 03, 2008 @ 10:32
yea its just clothes...i laugh when dudes are like " you have to know the meaning" or my favorite "google so and so" , its like come on
Apr 03, 2008 @ 10:34
whatever man... its just clothes. the only reason i may seem into streetwear is cause its all based off of the culture that has been a part of my life for so long... 90s hip hop and skateboarding. but i was doing the same thing before i had found these online forums... only my style was more OG street... now my clothes fit a little better, and are made better.


co-sign, i could NOT said this any better.
Apr 03, 2008 @ 10:35
ok... maybe it is more than clothes tho... it really does pain me a little to see kids appropriating styles from the past without knowing where it came from. its not like im gonna think less of you because of it, unless you pull a lupe and claim that you dont care and you refuse to take the time to find out where it came from... and i have mad respect for people who do understand the meaning and history of it.

Inactive User

Apr 03, 2008 @ 10:37
Exactly. Im not gonna clown people that are really into it because we are all passionate about something. And, we all went through phases where we are totally in love with something. But, elitism is where i draw the line, if you're that much of an asshole to act like someone doesnt deserve to wear something thats what turns people off about it. But then again, its to be expected. In every subgenre or culture people turn thier noses up at certain things when at one time they where new to it and just learning too.
Apr 03, 2008 @ 10:42
i used t be like that, but i gave up. when skateboarding started blowing up in 99-00, i fucking hated it... seeing people walking around wearing the things that used to be symbols of the culture that i lived... but everything becomes a commodity at some point, and by that time its too late to hold as precious and your own. you have to either keep doing you (and know that real recognizes real), or move on.
Apr 03, 2008 @ 10:47
everything becomes a commodity at some point, and by that time its too late to hold as precious and your own. you have to either keep doing you (and know that real recognizes real), or move on.


once again you speak the truth...
Apr 03, 2008 @ 10:48
its something ive had years to think about.
Apr 03, 2008 @ 10:55
there are just people out there that no matter what will think that their stuff is better then your stuff/ or how they choose to wear it.

whether its clothes, cars, sport teams, or 5 year olds with tazo's. there will always be people who take things to serious


Great explanation.
Topic over.

Inactive User

Apr 03, 2008 @ 10:56
I feel the same way about hip hop. I used to be that angry nigar who was always bitching about whats killing hip hop. Now I have fun laughing at everyone in the Music section who has a hissy fit about the new latest dance song. Silly children.
Apr 03, 2008 @ 11:08
i hate the elitist mentality cause not everyone has the luxury of growing up in NY or LA where streetwear has been around since the beginning but then if you are gonna rock something at least try to know where its coming from. I hated when kids were rocking the misfits-diamonds shirts or de la soul sb's and didnt listen to them or know who they were. Especially with supreme...know what its about be4 you wear it. but like cheep said...u just gotta let it go
Apr 03, 2008 @ 12:50
I like sneakers more than the clothes.And i dont like everything thats streetwear. I like the stuff thats interesting and looks good.
dmwalking
Apr 03, 2008 @ 13:01
Yo, first off, i see a lot of great responses...SUB and CHEEP especially...but of course us old nigars tend to be like minded about things like this.


I feel the same way about hip hop. I used to be that angry nigar who was always bitching about whats killing hip hop. Now I have fun laughing at everyone in the Music section who has a hissy fit about the new latest dance song. Silly children.



Yo, I relate to this a lot....I used to hate the south...lol...now I'm like, I'm not mad at the south...they're doing what they do....I'm mad at the east for falling off...but that's a whole other topic.tongueface

HB stands for Help Beast. Currently supporting the supportive movement.

Please login first to reply.
HYPECHAT 0