The Official Skateboarding Thread.

July 14, 2009 @ 00:54:59 AM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
lulz i actually learned to varial before i could kicflip

hung 10 never surfed

July 14, 2009 @ 09:47:38 AM
Post: 279
Join Date: Jul 2009
Location: NRK.
^word, I know a lot of ppl who learned the varial first.

It looks better than a kickflip anyway lol
July 14, 2009 @ 09:50:16 AM
Post: 2573
Join Date: Apr 2009
Location: England
^You think? I don't know about anyone else but i hate the look of varial flips.
July 14, 2009 @ 20:27:46 PM
Post: 279
Join Date: Jul 2009
Location: NRK.
Really? What do u hate about it?
July 14, 2009 @ 20:49:58 PM
Post: 70
Join Date: Dec 2008
i just started sk8in bout 1 month ago, in your opinion what tricks are best for begginners to learn. thanks
July 14, 2009 @ 21:35:40 PM
Post: 1224
Join Date: Jan 2009
skatesquad.com
July 14, 2009 @ 21:37:54 PM
Post: 279
Join Date: Jul 2009
Location: NRK.
i just started sk8in bout 1 month ago, in your opinion what tricks are best for begginners to learn. thanks

Ollies, moving ollies, shovits and pop-shovits(FS or BS. I personally prefer BS), and manuals.

Then when u think ur ready, move up to flip tricks. Kickflips(don't get frustrated learning these, every skater knows they were hard as FUCK first learning them), heelflips, varials.

Yea.
July 14, 2009 @ 21:51:08 PM
Post: 70
Join Date: Dec 2008
thnaks man
July 15, 2009 @ 01:11:42 AM
Post: 1350
Join Date: Dec 2008
Location: Tampa, FL
Originally posted by Inactive User
Then when u think ur ready, move up to flip tricks. Kickflips(don't get frustrated learning these, every skater knows they were hard as FUCK first learning them), heelflips, varials.


This is so true. Kickflips will take you forever to learn. It's one of those tricks you'll get so close to getting, but always fuck up a little bit for a while until you finally get it. Then after that, varial flips and heelflips come easy.
July 15, 2009 @ 01:17:19 AM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
varials look so lame

hung 10 never surfed

July 15, 2009 @ 01:22:59 AM
Post: 279
Join Date: Jul 2009
Location: NRK.
varials look so lame

awww smh
July 15, 2009 @ 03:01:08 AM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
lol ^



shit, place went nuts after this
back to back buzzer beaters

hung 10 never surfed

July 15, 2009 @ 22:39:34 PM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
at maloof they were giving free decks and shit

usually they just give you a poster

hung 10 never surfed

July 16, 2009 @ 03:01:04 AM
Post: 1733
Join Date: Dec 2006
Location: MD/DC area
varials look so lame


depends...varial heels don't imo.
July 16, 2009 @ 04:46:17 AM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
yes varials as in varial flips lolz

hung 10 never surfed

July 16, 2009 @ 09:59:47 AM
Post: 2573
Join Date: Apr 2009
Location: England
Yeah varial heels look good, but IMO varial flips just look pretty sloppy.
July 16, 2009 @ 10:23:04 AM
Post: 7173
Join Date: Sep 2008
Location: Bucktown, USA
well eff you guys i happen to like varial flips
July 16, 2009 @ 15:48:46 PM
Post: 1733
Join Date: Dec 2006
Location: MD/DC area
Yeah varial heels look good, but IMO varial flips just look pretty sloppy.


depends on who is doing them...I have seen some clean varials in my time...And i find it funny that, the common good skater can tre flip like nothing, but can't 360 heelflip for shit.
July 16, 2009 @ 16:27:34 PM
Post: 2573
Join Date: Apr 2009
Location: England
Yeah don't get me wrong i have seen a few people pull them off nicely but i dunno how to explain it i just don't like the look of them. I'd rather see/do a tre flip or just a kickflip anyday.

Edit: Yeah you don't really see many people doing laser flips, i guess it's cos a lot of people find front 360 shuvs harder than back 360's. I certainly do anyway.

This post is hidden due to user account is no longer active or improper post content.

July 16, 2009 @ 17:21:38 PM
Post: 1733
Join Date: Dec 2006
Location: MD/DC area
^they'll come in due time...I came really close to landing one two sundays back in a game of skate...I'm just not eager-ed to practice them..I will be soon though, very soon.
July 16, 2009 @ 17:51:56 PM
Post: 1060
Join Date: Aug 2008
Location: London, England
i might start up boarding again. whats a good set-up for a beginner? i've been muckin about on a friends board and i'm effectively back to basics lol
July 16, 2009 @ 17:57:02 PM
Post: 1733
Join Date: Dec 2006
Location: MD/DC area
7.75 to 7.8 deck....Everybody seems to like girls so maybe start with that...trucks, royals....for wheels 52mm...But it would a lot easier to just ask your local skateshop clerks.
July 17, 2009 @ 01:35:15 AM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
yeah word ^ that's a perfect setup, i would swap the royals for indy's though

hung 10 never surfed

July 18, 2009 @ 11:57:52 AM
Post: 796
Join Date: Dec 2006
Location: Olive Garden
varials look so lame


yeah fucking right. skip 38 seconds in, you will be eating your words

http://www.youtube.com/watch?v=TN7ZU6Awykw
July 18, 2009 @ 14:35:38 PM
Post: 1438
Join Date: Jan 2008
Location: serbia
they do, varial flips are just a lame trick

hung 10 never surfed

July 18, 2009 @ 23:05:36 PM
Post: 1733
Join Date: Dec 2006
Location: MD/DC area
half cab flip almost complete...two feet on board...then lost balance.smh
July 24, 2009 @ 23:31:18 PM
Post: 164
Join Date: Dec 2008
Location: Az
im new on this thread, but i ride my local shop decks, thunder trucks, bones stf wheels, and red's, setup works good for me blushing
July 25, 2009 @ 10:41:17 AM
Post: 7173
Join Date: Sep 2008
Location: Bucktown, USA
Oh my god, Mike Vallely's battle commander was gnar as FUCK
July 25, 2009 @ 22:57:43 PM
Post: 1733
Join Date: Dec 2006
Location: MD/DC area
^YES...just seen it...Man, his fashion/look went through a transformation, his style is epic. And damn this guy jams with no muccchhh power. Def the man. And that song was effin ill.
Please login first to reply.
x