Official Fixed Gear Thread

January 29, 2010 @ 19:57:26
that bike is so sick
January 30, 2010 @ 05:02:25
omniums? &)&)

i should get a photoshoot going with my machine soon..

julianxberman.tumblr.com /

January 30, 2010 @ 17:11:27
just got a bianchi timberwolf complete for free. too bad it has a vertical drop.
February 02, 2010 @ 20:24:56
omniums? &)&)

i should get a photoshoot going with my machine soon..


yes sir! great cranks for the price imo smokeyface
February 02, 2010 @ 20:27:26
Originally posted by Inactive User
just got a bianchi timberwolf complete for free. too bad it has a vertical drop.


if you're looking to do a conversion, stop looking at mountain bikes and start looking for horizontal dropout road frames. most have vertical dropouts and make fugly ass conversions.



^ i can't imagine this as a fixed
February 03, 2010 @ 20:17:00



instead of studying for finals...

julianxberman.tumblr.com /

February 03, 2010 @ 20:19:05
is that an aerospoke?
February 03, 2010 @ 20:21:03
yeah.

julianxberman.tumblr.com /

February 03, 2010 @ 20:46:31
Pyrate, how do you like that Leader frame? How's the quality?

Latest shot of my bike. Dat dirty bar tape.

February 03, 2010 @ 23:11:51

painted the frame white/ fork black
black water bottle holder
black origin8 pedals
some cheap metal cages/ single leather straps

dunno if i'm gonna like the metal cages over plastic cages so i'm just trying it out
February 04, 2010 @ 01:27:31
cool thread. I paint track bike frames for my friends bike company, good to see some bikes in here
February 05, 2010 @ 13:59:09
Colorado weather>me on my fixed...

19 stitches smh

February 05, 2010 @ 15:12:21
Shit dude, gnarly. You okay?

My first and only (hopefully to stay that way) fixie injury:



February 05, 2010 @ 15:22:12
did you run into the car?

UCSB.

February 05, 2010 @ 15:39:31
Yeah. Some girl ran into the street right in front of me, and in a panic I swerved around her and ended up hitting the back of that car, flying through its rear windshield. I don't remember it happening, but a good friend of mine was biking with me and saw the whole thing.
February 05, 2010 @ 16:35:24
holy shit. good thing you are alright still mayne.

UCSB.

February 06, 2010 @ 22:23:44
you guys need

February 06, 2010 @ 22:29:15
Pyrate, how do you like that Leader frame? How's the quality?


they're OK for the price. i guess if you want to make a beater or something then they're good for that. i wouldn't recommend them. not very well made, kinda creaky. tongueface i do like the carbon track fork tho.

also leader's customer service isn't very good. they gave me a deal on that frame but it wasn't really a deal. long story that i doubt anyone wants to hear.

basically i'm just upgrading every part on it so i can hopefully buy a blaphard frame this summer.
February 07, 2010 @ 02:46:20
damn, those injuries look serious! glad to see you guys are ok.

i have a helmet but i never wear it cus i wanna look cool smh
February 07, 2010 @ 10:20:20
they're OK for the price. i guess if you want to make a beater or something then they're good for that. i wouldn't recommend them. not very well made, kinda creaky. tongueface i do like the carbon track fork tho.

also leader's customer service isn't very good. they gave me a deal on that frame but it wasn't really a deal. long story that i doubt anyone wants to hear.

basically i'm just upgrading every part on it so i can hopefully buy a blaphard frame this summer.


Word. I was thinking about them because of the aluminum frame, figuring it'd be a nice upgrade from my steel frame. I guess I'll wait and get somethin' nicer though.

I never wore a helmet until I got into that accident. Now it's always on me when I ride.
February 08, 2010 @ 16:58:40
Few new parts. REAL new bike post within the week blushing
More pics on the blog
www.timothymar.wordpress.com
February 08, 2010 @ 18:48:09
^saddle angle and rear wheel lacing. otherwise cute build
February 08, 2010 @ 18:49:51
Word. I was thinking about them because of the aluminum frame, figuring it'd be a nice upgrade from my steel frame. I guess I'll wait and get somethin' nicer though.

I never wore a helmet until I got into that accident. Now it's always on me when I ride.


aluminum is not an upgrade from a steel frame. aluminum is actually a harsher ride than steel when ridden on the street; you feel the cracks and bumps in the road a lot more.
February 08, 2010 @ 20:36:11
dope ass bike DjBooduh209
February 08, 2010 @ 21:06:18
Empire is almost out:

http://www.youtube.com/watch?v=PIYCcKc_BDk
February 09, 2010 @ 12:29:27
Empire looks sick, I'm excited to see it.
February 09, 2010 @ 13:50:44


When is it coming out?
February 10, 2010 @ 17:15:03
what's everyone's gearing? i want speed and skid. 44/15?
February 10, 2010 @ 19:12:10
I use 48/18, but I'm a bit weak. Sometimes I'd like a slightly higher gearing for speed, but what I'm running now is good for accelerating and works well with my strength. Skids are easy on it too.
February 10, 2010 @ 23:14:09
46/17
perf.

julianxberman.tumblr.com /

Please login first to reply.
x