College Majors?

October 18, 2010 @ 17:52:47
Hopefully changing my major from nursing to Business Administration with a concentration in International Business.
October 18, 2010 @ 21:36:56
Criminal Justice to then Be a attorney. I want to specialize in medical law.
October 18, 2010 @ 21:56:04
i'm thinking either lit or history of art and visual culture

started out engineering. in physics now. but technically my proposed major is art.
October 18, 2010 @ 21:59:04
Do not major in the same creative art/design/film photo bullshit that EVERYBODY is majoring in right now unless you're already good enough to get a job doing it. If not you'll be working for free when you get out of school. Major in getting that motherfucking paper.
October 18, 2010 @ 22:51:25
I'm pursuing a double major through our Scholar's program - English & Business Administration. I'm hoping to write though.

But really, I should be majoring in getting that motherfucking paper.
October 19, 2010 @ 02:29:13
undergrad:
hospitality management/business admin...emphasis on management

post-grad:
mba/masters in hospitality management (hopefully)
Master Brewing Program from UC Davis (hopefully)
October 20, 2010 @ 19:02:29
all you architecture majors, how is that shit? it really interests me but idk...

fuck college
October 20, 2010 @ 20:04:01
Communications.
October 24, 2010 @ 18:30:24
Something in the Medical Field. Either Nursing or Medical Biller/Coder. Really undecided right now, thats why i'm still at a CC. lol.
October 24, 2010 @ 18:34:08
Gonna be doing American Studies, idk why just sounds cool an I get to spend a year at one of your universities. Def wanna spend a year at UNC smokeyface
October 24, 2010 @ 18:40:08
Business Degree majoring in Marketing………less than 4 weeks till I hopefully graduate blushing
October 24, 2010 @ 18:45:34
all you architecture majors, how is that shit? it really interests me but idk...

fuck college


.
October 25, 2010 @ 02:07:37
i think even if you graduate from a top architecture school, ie harvard, you still only have 5% of their graduating class getting a job in architecture. and if you don't have a job in architecture then you don't have some awesome other job.
and if you aren't in harvard or mit or whatever its a lot harder.
October 25, 2010 @ 10:29:57
math.
November 06, 2010 @ 01:26:20
most of you have heard this tip before.

but major in what you're good at, minor in what you love.
November 06, 2010 @ 12:42:00
most of you have heard this tip before.

but major in what you're good at, minor in what you love.


this
anyone here major in french or another foreign language?
or minor? if so what's it's like? Is it as hard as people say?
November 06, 2010 @ 12:46:16
this
anyone here major in french or another foreign language?
or minor? if so what's it's like? Is it as hard as people say?


did a minor in french, it's not exactly the easiest thing to do. french compositions like no tomorrow and really, if you're not already somewhat fluent in the language, you'll have a hard time.

edit: double major in physiology and global health, with a minor in french.

9 to 5 is how to survive, i ain't tryin' to survive. i'm tryin' to live it to the limit and love it a lot

November 06, 2010 @ 13:24:52
did a minor in french, it's not exactly the easiest thing to do. french compositions like no tomorrow and really, if you're not already somewhat fluent in the language, you'll have a hard time.

edit: double major in physiology and global health, with a minor in french.


Well I took it in high school and am taking it now in college. I have a general interest in french and would like to study abroad there. But I'm a Biology major on top of that and don't want to overload.
November 06, 2010 @ 13:28:53
Well I took it in high school and am taking it now in college. I have a general interest in french and would like to study abroad there. But I'm a Biology major on top of that and don't want to overload.


word dude, im a physiology major so im in the same boat, sounds like you already have your mind set though, just do it. if it doesnt work out, it doesnt work out.

9 to 5 is how to survive, i ain't tryin' to survive. i'm tryin' to live it to the limit and love it a lot

November 06, 2010 @ 13:31:43
accounting.
November 06, 2010 @ 14:52:01
Does anyone know what percent of people who get a degree in International Business are employed fairly quickly after college? That's the field that I want to get into but I'm not sure if it would be a good decision or not.
November 06, 2010 @ 14:55:49
Would Philosophy be a good major in undergrad when i hope to attend a law school for grad school? it seems like itd be interesting enough for me to study in undergrad
also, im minoring in music.
November 06, 2010 @ 16:43:10
Would Psychology be a good major in undergrad when i hope to attend a law school for grad school? it seems like itd be interesting enough for me to study in undergrad
also, im minoring in music.


I was in the same situation. I thought about psychology as an undergrad, then realized it boring as fuck after a semester of high school psych classes. Majoring in Political Science would be your best bet. It makes things MUCH EASIER when you're actually in law school and its apparently the most common route for pre-law students.
November 06, 2010 @ 16:45:11
do a major in english and philosophy lol.

but really, your lsat (or whatever it is in the states) will be based on fucked up scenarios/situations, not anything you can learn from a psych textbook.

9 to 5 is how to survive, i ain't tryin' to survive. i'm tryin' to live it to the limit and love it a lot

November 06, 2010 @ 17:50:06
Woah, I definitely meant for that to say Philosophy
November 06, 2010 @ 18:07:40
English? Communications? why is hypebeast majoring in the shitty majors?
November 06, 2010 @ 18:24:11
Computer Programming, I've never worked so hard to be average in my classes before : (
November 07, 2010 @ 01:17:36
Computer Programming, I've never worked so hard to be average in my classes before : (


as in computer engineering and computer science?

thats what im doing. its pretty tough D:

trappersgonnatrap.tumblr.com

November 07, 2010 @ 03:20:33
.


I just graduated for Mechanical Engineering. Its hard work for 4 years but its worth it when you graduate. Its probably one of the jobs that pays the most after graduating. Why do you want to take Mechanical?

all I do is sip espressos and listen to AZ -mrelllis.tumblr.com

November 07, 2010 @ 13:57:54
Originally posted by Inactive User
as in computer engineering and computer science?

thats what im doing. its pretty tough D:


Yeah dude! so much calc and physics...
Please login first to reply.
x