Action Bronson’s Rare Chandeliers

Nov 06, 2012 @ 23:41
Action Bronson's new album "Rare Chandeliers" releases November 13th.

What are your guys expectations for this upcoming album? Do you think it will top Blue Chips? What did you think of his newest single "The Symbol"?

Personally, I am very excited for this release. I believe Action Bronson is one of the most unique and talented rappers in the game right now. I must say that I have high expectations for this album. I hope that it tops the greatness of Blue Chips.

More importantly, look at this fucking cover. Album cover of the year?


THE VISIONARY IS YOU - www.minsct.com

Nov 07, 2012 @ 00:22
Styles P and Sean P features? Chyea. Haven't disliked a Bronson release yet, this won't be any different. And yeah, all the promo art for the record and single have been dope.

narsha.narsha.narsha

Nov 07, 2012 @ 03:57
Styles P and Sean P features? Chyea. Haven't disliked a Bronson release yet, this won't be any different. And yeah, all the promo art for the record and single have been dope.
Nov 07, 2012 @ 09:25
feel like blue chips was so long ago, cant wait for this
Nov 07, 2012 @ 12:43
It's crazy, still bump Blue Chips everyday. Honestly the quality of mixtapes or free albums has surpassed the ones that are actually dropping in stores.
Nov 07, 2012 @ 19:32
still bump Blue Chips everyday.


Everyday.

THE VISIONARY IS YOU - www.minsct.com

Nov 07, 2012 @ 22:19
its dropping november 15th.


He originally had it set for the 13th. Dude is fat.

THE VISIONARY IS YOU - www.minsct.com

Nov 07, 2012 @ 23:39
Fat rapper,I never gave dude shot

I like the artwork on this

I'm going to give blue chips a shot
Nov 08, 2012 @ 00:39
i never fucked with blue chips, production was bland as shit.. good rapper doe
Nov 08, 2012 @ 03:34
i never fucked with blue chips, production was bland as shit.. good rapper doe


Bland has shit? You must be nuts. Have you heard tracks like 9-24-11 or Thug Love Story? Cherry fucking pie.

THE VISIONARY IS YOU - www.minsct.com

Nov 08, 2012 @ 06:06
i never fucked with blue chips, production was bland as shit.. good rapper doe


Bland has shit? You must be nuts. Have you heard tracks like 9-24-11 or Thug Love Story? Cherry fucking pie.


ill admit 9-24-11 was piff
dmwalking
Nov 08, 2012 @ 06:37
I'm more looking forward to Alchemist's production....only because rappers can be inconsistent. So I'm not expecting much from Action. I think it's gonna be a good project. I'll be copping when it drops.

HB stands for Help Beast. Currently supporting the supportive movement.

Nov 15, 2012 @ 17:21
download here: http://vice-records-downloads.s3.amazonaws.com/Action_Bronson_and_Alchemist-Rare_Chandeliers.zip

https://www.instagram.com/larisrasidovic/

Nov 15, 2012 @ 19:52
download here: http://vice-records-downloads.s3.amazonaws.com/Action_Bronson_and_Alchemist-Rare_Chandeliers.zip
Nov 15, 2012 @ 21:24
blood of the goat smokeyface

My name is ASAC Schrader, and you can go fuck yourself.

Nov 15, 2012 @ 23:15
I'm more looking forward to Alchemist's production....only because rappers can be inconsistent. So I'm not expecting much from Action. I think it's gonna be a good project. I'll be copping when it drops.


Inconsistent? Action??? Pssssssshhhhhhhhhhhh...

this tape is primo btw

All I do is smoke weed and listen to MF DOOM innercitykidsmusic.com

Nov 16, 2012 @ 00:10
I gotta say, I love it. Great production by alchemist and consistent hilarious bronson style rhyming.

What are your guys favorite tracks?

Loving that joint "Bitch I Deserve you" and "Mike Vick"

smokeyface

THE VISIONARY IS YOU - www.minsct.com

Nov 16, 2012 @ 00:51
That Styles verse, piffery. There needs to be a Ghost, Ghost and Bronson record, holy fuck, I would probably stop listening to hip-hop if that happened, because nothing could top it.

Wait, just hit that Sean P verse, he gotta be on features to that hypothetical record. Rare Chandos and Mic Tyson gonna be in heavy rotation til the world ends.

narsha.narsha.narsha

Nov 16, 2012 @ 08:21
That Styles verse, piffery. There needs to be a Ghost, Ghost and Bronson record, holy fuck, I would probably stop listening to hip-hop if that happened, because nothing could top it.

Wait, just hit that Sean P verse, he gotta be on features to that hypothetical record. Rare Chandos and Mic Tyson gonna be in heavy rotation til the world ends.

stop listening to hip hop, one song is enough for the world tbh

Nov 16, 2012 @ 11:05
I downloaded Blue Chips the day it came out, i guess its one of the few albums that never left my ipod since... too many dope songs on that one!! thug love story man that beat is just pure brilliance.

so glad to have a dl link for the new one, REALLY curious for it
Nov 16, 2012 @ 18:55
Anyone else think the beginning of the Rare Chandeliers was funny as shit? Sounds like he's on a German soap opera or some shit hahahahahahahaha
Nov 16, 2012 @ 18:56
Favorite tracks are Randy The Musical, Gateway To Wizardry, and Mike Vick. Amazing tape.
Nov 16, 2012 @ 23:59
Damn action came with heat on this one. dope cover too. all around fly shit. keeps it so innovative yet classic at the same time.

Sylvester Lundgren and Blood of the Goat were my favorites.
Nov 17, 2012 @ 00:07
almost hit a dude on a motorcycle today nodding my head to the second part of randy the musical. theres a handful of beats that are too piff

FPM - MUCKFATH

Nov 17, 2012 @ 03:35
dudes got some lines
Nov 22, 2012 @ 03:32
Action Bronson sounds like fucking ghostface killah
Nov 22, 2012 @ 04:06
I'm not going to lie, I'm a little disappointed. Don't get me wrong, the beats are crazy, and Bronson did his thing, but the whole tape seemed like an awkward mix to me.

Bronson sounds best on uptempo beats and most of Alchemist's stuff is pretty dark. Rappers like Big Twin or Roc Marciano just sound so much more comfortable on Alc's production.
Nov 22, 2012 @ 12:54
^kinda agree. not disappointed with the tape though. just saying that dr. lecter is still DAT bronson release.

https://www.instagram.com/larisrasidovic/

Nov 22, 2012 @ 13:46
Yeah Dr. Lecter was amazing.
Nov 23, 2012 @ 02:45
"Bitch I deserve you" is my shit smokeyface smokeyface smokeyface

whole tape is dope af
Please login first to reply.