Is Good Kid m.A.A.d. City an Instant Classic?

October 17, 2012 @ 23:54:20 PM
Post: 31
Join Date: Oct 2012
Location: Charlotte, NC
What would you guys rate GKMC?
October 17, 2012 @ 23:58:38 PM
Post: 9153
Join Date: Mar 2007
Location: Brooklyn, NY
(Invalid img)

Last.fm - DStyles23 Xbox Live GT: DStyles23

October 18, 2012 @ 03:05:42 AM
Post: 402
Join Date: Nov 2010
Location: bababooey
how about listening to it for at least a week then asking....at least a day damn.
October 18, 2012 @ 03:32:05 AM
Post: 63
Join Date: Jun 2012
DL link?
October 18, 2012 @ 03:41:34 AM
Post: 318
Join Date: Nov 2010
Location: Queens
hey guys how about we wait for it to officially release
October 18, 2012 @ 03:58:31 AM
Post: 210
Join Date: May 2009
shits leaked bruh
October 18, 2012 @ 06:13:14 AM
Post: 31
Join Date: Oct 2012
Location: Charlotte, NC
DL link?


PM me your email
October 18, 2012 @ 06:13:45 AM
Post: 31
Join Date: Oct 2012
Location: Charlotte, NC
hey guys how about we wait for it to officially release


it alread leaked bruh...PM me your email
October 18, 2012 @ 23:38:54 PM
Post: 455
Join Date: May 2011
Location: Los Angeles, CA
section 80 was way better imo
October 18, 2012 @ 23:57:16 PM
Post: 13
Join Date: Jul 2012
Great album. Great debut for Mr. Lamar.
I gotta give it a few more listens to determine if its an instant classic tho
The cinematic feeling throughout the album is one of my favorite features, along with awesome introspective & ride with, vibe with tracks, but what is making me hesitate is the (IMO) unnecessary throw-in tracks with big names. The Hit-Boy produced "freestyle" and the Drake feature didn't wow me and just didn't turn out well enough.
That being said, this album features bangers-galore & is a fantastic listen if you're ears have been beat to death by the G.O.O.D crew and need something more refreshing.
October 19, 2012 @ 00:00:36 AM
Post: 11
Join Date: Oct 2012
Location: Long Beach, CA
Yes I think it's definitely an instant classic...especially compared to all the other mainstream rap music.

@aspectconnor yeah the Drake feature was really not that great, Drake is really starting to show a lack of originality tbh...especially when he stands right next to Kendrick

@illthrill_Myles

October 19, 2012 @ 17:11:15 PM
Post: 417
Join Date: Sep 2012
album grew on me fast, been on repeat since i got it
October 19, 2012 @ 17:18:40 PM
Post: 1659
Join Date: Jan 2011
Location: JERSEY HOE
OD IS STILL BETTER THAN THIS
October 19, 2012 @ 17:38:01 PM
Post: 6
Join Date: Oct 2012
id say it deff has a chance to become one. still not a single song i skip over. had this on replay for the last 2 days.
October 19, 2012 @ 21:37:42 PM
Post: 6060
Join Date: Mar 2010
Location: LA
It has potential. The only skippable track for me is poetic justice.Other than that, its a great album.
October 20, 2012 @ 02:09:30 AM
Post: 144
Join Date: Aug 2012
lol ^^ the best song = only skippable track
October 20, 2012 @ 02:15:09 AM
Post: 921
Join Date: Jan 2011
Location: Cupertino, California
I liked the concept of making it like a short film and adding all of those little skits at the end of each song, but I felt it got tedious at times. If he maybe added the skits in between songs, I think it could've been much easier to listen to, but that's just my opinion.

Besides that, Bitch Don't Kill My Vibe and Sing About Me were mad dope. smokeyface
October 20, 2012 @ 02:20:36 AM
Post: 1362
Join Date: Jan 2012
Location: Banlieue
be
I liked the concept of making it like a short film and adding all of those little skits at the end of each song, but I felt it got tedious at times. If he maybe added the skits in between songs, I think it could've been much easier to listen to, but that's just my opinion.

Besides that, Bitch Don't Kill My Vibe and Sing About Me were mad dope. smokeyface


deuces on that. both of those tracks are the best.

every song has such a deep meaning once you really listen to it. money trees has the best meaning ever specially for hypebeast

Be about it

October 20, 2012 @ 05:41:15 AM
Post: 765
Join Date: Jun 2007
Yo money trees has become my favorite song on the album so far. The whole thing is so well put together.
October 20, 2012 @ 09:27:08 AM
Post: 320
Join Date: May 2012
Location: Miami
Wouldn't label it a classic. Yet. It's dope but give it some time to marinate....
October 20, 2012 @ 15:39:10 PM
Post: 45
Join Date: Aug 2012
knew it was classic when i heard Money Trees ya bisshhh
October 20, 2012 @ 16:56:06 PM
Post: 884
Join Date: Jan 2008
Location: S. California
Best belee dat
October 22, 2012 @ 23:14:16 PM
Post: 1611
Join Date: Apr 2009
Yes
October 22, 2012 @ 23:23:50 PM
Post: 1252
Join Date: Aug 2012
the song m.A.A.d City is godly

October 22, 2012 @ 23:25:47 PM
Post: 858
Join Date: May 2012
section 80 was way better imo
OD IS STILL BETTER THAN THIS

gkmc topped both imo
October 23, 2012 @ 02:49:53 AM
Post: 2787
Join Date: Jan 2009
Location: Chuo_Osaka
Ya niggas hyping this shit too much, average ass album...

Don't badmind me.

Please login first to reply.
x