Toro Y Moi Appreciation Thread

June 25, 2010 @ 22:15:01
or Talamak

The song could be about moving on after a break up.

"When can we get together again?
Nevermind, I've lost you"

She obviously left him, he still want's the girl, but it's too late. He fucked up and waited too long.

"I feel another
Time of..of my life
Slow down

It's my body's plan"

He's proceeding to move on, as it is the only natural discourse. He's lost her indefinitely.
June 25, 2010 @ 22:18:46
word smokeyface
June 25, 2010 @ 22:45:11
low shoulder is my ish.
June 26, 2010 @ 11:20:20
I dunno how you feel about Jay Electronica, but this is still interesting:
June 26, 2010 @ 12:41:56
Originally posted by Inactive User
like passion pit

But I dunno, from the videos I've see, it doesn't look that bad.

Passion pit was dope when they came to davis, them and mayer hawthorne killed it.

washed out is also smokeyface&)
June 26, 2010 @ 16:46:42
good interpretations guys. yeah washed out is doppppppppppppe, too. smokeyfacesmokeyface
June 29, 2010 @ 09:36:43
damn that song is nice. i gotta make it my mission to find more of this dude's music.
June 29, 2010 @ 18:27:33
Yeah many props to chazz, there was an article on pitchfork that his next album isn't gonna be all synthedsmh i love that shit anyways his remixes are dope too.
July 01, 2010 @ 18:56:19
uh oh. that could mean his next album might be more acoustic guitar shit.
August 16, 2010 @ 22:05:35
August 16, 2010 @ 23:02:41

August 17, 2010 @ 00:23:50
Leave Everywhere is one of my favorite tracks from him even if it has a different feel compared to his other shit.
Toro Y Moi is legit. &)&)&)&)
August 17, 2010 @ 03:06:57
Talamak is nice.
Honestly the rest of the album falls short to me.
August 25, 2010 @ 19:14:39
Low shoulders + leave everywhere are my fav songs by toro y moi at the moment.
September 09, 2010 @ 15:01:53
the rest of the album was 98% dopeness tbh. leave everywhere is really good too, i have to agree with northwest low shoulders is my favorite cause it has such a profound message to it i think.
September 09, 2010 @ 15:12:40
December 31, 2010 @ 15:09:02
December 31, 2010 @ 15:35:06

ive never seen this before.. ill take a listen

and on a side note, what do you guys think about 'still sound'? for a song, it's pretty sick, but i expected a lot more from him..
December 31, 2010 @ 16:04:28
I fucking love chillwave


December 31, 2010 @ 16:17:23
I cant believe I didnt see any of sides of chaz until now. I listened to most of the songs, and i can kinda see why, it's not that great TBH besides entries.

just found this too, really fuckin good:
January 01, 2011 @ 22:51:52
^thats a causers of this bonus track.

this shit is groovy
February 17, 2011 @ 01:52:30
yo so who listened to underneath the pine and what are your thoughts on it. Its my top album of 2011 so far.
February 17, 2011 @ 02:21:14
Underneath the Pine is dopeeeeeee, my favorite song on their has gotta be New Beat, shit is rediculous
February 17, 2011 @ 03:00:45
Oh wuttttt. Did not know there was a thread for him. Word, the album is off the charts - ridiculously good.

Favorite song is Go With You. Music is straight good vibes.


February 17, 2011 @ 14:38:00
this guy is on a fucking roll.. everything he's released so far has been so good
February 21, 2011 @ 02:10:20
Oh wuttttt. Did not know there was a thread for him. Word, the album is off the charts - ridiculously good.

Favorite song is Go With You. Music is straight good vibes.

for sure man new beat, go with you, how i know, elise all good
February 21, 2011 @ 03:05:10
Im gonna cop this as soon I as I get some fuckin money smh


February 21, 2011 @ 15:07:54
I thinks its pretty amazing tbh
February 22, 2011 @ 06:30:49
bought tickets to see him in april &)
February 22, 2011 @ 09:40:39
I really like his demo more than his recent stuff... but still underneath the pine is ill
Please login first to reply.