Beats Beats BEATS!!!!

Jul 22, 2012 @ 06:27
some quick scratches i laid down over an old beat of mine..lemme know what ya'll think.


listen here.


ps* ...anybody else in here scratch?
Jul 22, 2012 @ 20:21
Typing Like Tyler Is Gay.

http://soundcloud.com/anonymousnigger

Jul 22, 2012 @ 21:32
Smoking In Alaska
http://soundcloud.com/doeallday/smoking-in-alaska

http://soundcloud.com/doeallday

Jul 22, 2012 @ 22:20

haileybardwick.tumblr.com

Jul 23, 2012 @ 15:45
Jul 23, 2012 @ 21:15
Hey guys just a reminder pm me beats for hbbc vol.3, .wav files only and one beat per person

http://brandoq.tumblr.com/ http://soundcloud.com/bq92

Jul 24, 2012 @ 00:34
Hey guys just a reminder pm me beats for hbbc vol.3, .wav files only and one beat per person


Sup dude, will email you a beat tommorow is that OK?
Jul 24, 2012 @ 01:12
Hey guys just a reminder pm me beats for hbbc vol.3, .wav files only and one beat per person


Sup dude, will email you a beat tommorow is that OK?


yeah go ahead. no rush

http://brandoq.tumblr.com/ http://soundcloud.com/bq92

Jul 24, 2012 @ 16:09
Video for a track off the EP i'm dropping this week. Tropical bangers for all yr summertime // BRN1 needs. Featuring rare celebrity appearances from the real Sophisticated Yeti.


Chilled, i like it man
Jul 24, 2012 @ 20:27
@brandoq when is the deadline

̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏ ̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏̏ https://soundcloud.com/bkbrown

Jul 24, 2012 @ 21:27
Originally posted by Inactive User
some quick scratches i laid down over an old beat of mine..lemme know what ya'll think.


listen here.


ps* ...anybody else in here scratch?


clean cuts! i see you!

www.soundcloud.com/tunnelno5 www.instagram.com/tunnelno5 www.spookyph.tumblr.com

Jul 24, 2012 @ 22:14
yoyo brando i got a beat in the works. will pm u sometime this week fam. when u expecting to drop the beat tape?

http://thoroprod.org

Jul 25, 2012 @ 02:36
New set of beats bruhz:

http://soundcloud.com/blakkkmanjones/sets/tc-vol-1
Jul 25, 2012 @ 04:47
@brandoq when is the deadline
yoyo brando i got a beat in the works. will pm u sometime this week fam. when u expecting to drop the beat tape?


Im aiming for sometime around august. and if its not too much to ask can you guys try mixing down your tracks and mastering them i want the beat tape to be around the same volume so people wont have to turn up and down their volume while listening if that makes sense. If you dont know how to do it send me a mixed down version and i can try mastering it but it wont be perfect im no professional. sorry for telling you guys about this really late lol

http://brandoq.tumblr.com/ http://soundcloud.com/bq92

Jul 25, 2012 @ 05:38
good idea but what common volume should the tracks be mixed down to?
Jul 25, 2012 @ 06:07
Originally posted by Inactive User
good idea but what common volume should the tracks be mixed down to?
hmm good question i always mix my tracks down to about -5 to -6 dB. what do you do?

http://brandoq.tumblr.com/ http://soundcloud.com/bq92

Jul 25, 2012 @ 07:42
i was taught to master tracks at -10 rms with the soundscope plugin on pro-tools. it's a fairly loud volume but not so squashed by compression to where you lose all dynamic range
Jul 25, 2012 @ 19:20
Originally posted by Inactive User
some quick scratches i laid down over an old beat of mine..lemme know what ya'll think.


listen here.


ps* ...anybody else in here scratch?


clean cuts! i see you!


noiiicee..
Jul 25, 2012 @ 20:08
I didn't know where else to put this, so il put it here
Link
if you guys could check out my beats and give feedback id appreciate it!
Jul 25, 2012 @ 20:20
new SteezTrueMental for my ninjas. Feel free to download if the spirit moves you..peacepeace.

Listen/Download Here.
Jul 25, 2012 @ 20:29
a couple new beats up
CHECK EM OUT
LEAVE COMMENTS
DO WHAT YOU DO
http://soundcloud.com/rbtjns
Jul 25, 2012 @ 22:30
gonna try and start bringing some change that this thread needs and start making a conscious effort to leave some type of feedback for any of you fellow beat heads looking for it. If you don't handle constructive criticism well then please don't ask for feedback. i'm only giving my honest opinion on whatever i'm hearing. so....

@stefannn1029 - i dig your drum sounds & the drum patterns are on point but the chops sounding too basic. most the beats i heard sound like u made one pattern with your sample and laid the drums over that same loop throughout the entire beat. try adding some change ups to the chops every once in a while or layering them with new sounds so it doesn't sound as repetitive.

@robotjns - nice work. i dig your style and sound because it doesn't really remind me of another particular producer out there..keep doing what you do. "anything" and "regular" is my shit.

peace.
Jul 25, 2012 @ 22:52
Originally posted by Inactive User
i was taught to master tracks at -10 rms with the soundscope plugin on pro-tools. it's a fairly loud volume but not so squashed by compression to where you lose all dynamic range


oh yeah your shit is a lot louder then what i do it at, I'm not too familiar with mastering on pro-tools i haven't been taught that yet at my school. So a good volume would be around -10 rms?

http://brandoq.tumblr.com/ http://soundcloud.com/bq92

Jul 26, 2012 @ 00:17
yeah -10 rms is the loudest i would go...most popular songs we hear today are mastered even louder because consumers tend to think the louder a song is, the better the mix but it's actually the opposite..that's what the volume knob is for. Music in the 70's were mastered at -12 rms and we all know how great those sound. But jeeah..-10 is good haha. please excuse my audio engineer rambling.
Jul 26, 2012 @ 00:24
Originally posted by Inactive User
listen here.

clean cuts! i see you!


noiiicee..


yo thanks for the listening..I'll have more cuts for ya'll to hear soon!
Jul 26, 2012 @ 00:34
Originally posted by Inactive User
yeah -10 rms is the loudest i would go...most popular songs we hear today are mastered even louder because consumers tend to think the louder a song is, the better the mix but it's actually the opposite..that's what the volume knob is for. Music in the 70's were mastered at -12 rms and we all know how great those sound. But jeeah..-10 is good haha. please excuse my audio engineer rambling.


oh ok cool and yeah my instructors were talking about the same thing how music is getting ruined because of people compressing the shit out their music and thinking that the way to go is by brick walling it but actually its just stupid. did you go to a recording engineering school or something?

http://brandoq.tumblr.com/ http://soundcloud.com/bq92

Jul 26, 2012 @ 00:50
^^ True. And yessir...i'm actually still in the program. gonna graduate in september.
Jul 26, 2012 @ 02:52
Dropped my entire EP today. Peep here 4 tropical bangers.

Inactive User

Jul 26, 2012 @ 08:27
http://www.youtube.com/watch?v=Np6mGTr_U0s
Jul 26, 2012 @ 16:37
Originally posted by Inactive User
gonna try and start bringing some change that this thread needs and start making a conscious effort to leave some type of feedback for any of you fellow beat heads looking for it. If you don't handle constructive criticism well then please don't ask for feedback. i'm only giving my honest opinion on whatever i'm hearing. so....

@stefannn1029 - i dig your drum sounds & the drum patterns are on point but the chops sounding too basic. most the beats i heard sound like u made one pattern with your sample and laid the drums over that same loop throughout the entire beat. try adding some change ups to the chops every once in a while or layering them with new sounds so it doesn't sound as repetitive.

@robotjns - nice work. i dig your style and sound because it doesn't really remind me of another particular producer out there..keep doing what you do. "anything" and "regular" is my shit.

peace.

thanks for the feedback, all of what you said is deffinately true. I need to work on flipping the samples better and changing them up more through the song, what do you think of these ones? Link
Please login first to reply.