Beats Beats BEATS!!!!

February 23, 2013 @ 04:25:59

kidghost.net

February 23, 2013 @ 06:24:35
New Beat Brothas, real chill. All original.


https://soundcloud.com/theblackorchestra/push
February 23, 2013 @ 08:03:44
NEW BEAT BRUH. NINTENDO STEELO. LOUD N OVER COMPRESSED.
https://soundcloud.com/hitmayng/game-over
February 24, 2013 @ 03:23:36
For filters you should use a hpf to cut off the lows for basically anything that isnt the bass or kick and do the opposite for the bass and kick with a lpf, this will make your mix sound a lot cleaner and give you more room for the low end. You can also use filters as an effect with automation it just takes some experimenting and for EQs there is so much you can do to make your mix sound 10x better look up on how to find fundamental frequencies, i would recommend using a parametric EQ because you can get every frequency. Theres a lot more shit to explain haha im too lazy to type it out right now. If you ever need more help just message me
https://soundcloud.com/bq92
Thanks man i appreciate the help! Ive been messing with all the different filters and EQ's to try to make the beats sound cleaner 
February 24, 2013 @ 03:24:31
Check out some of my new beats nd let me know what ya think https://soundcloud.com/stef-tha-shredder
February 25, 2013 @ 05:53:19
Check out my 5 new beats at www.jordangranadosbeats.com
February 25, 2013 @ 23:29:02


https://soundcloud.com/michelerler

Just a raw demo. The ambient percussion deserves a bit more presence I guess. Tips and thoughts appreciated.

michelerler.com @MichelErler

February 26, 2013 @ 00:36:29

check ya boy out
https://soundcloud.com/duskyrope
February 26, 2013 @ 01:10:28
February 26, 2013 @ 01:53:28
i need to learn how to master
February 26, 2013 @ 04:17:00


hey, I'm new to HB, check out my EP sampling only Toro y Moi songs

http://highclassfilth.bandcamp.com/album/filth-y-moi

This post is hidden due to user account is no longer active or improper post content.

February 27, 2013 @ 05:10:33
February 28, 2013 @ 00:55:09
February 28, 2013 @ 15:04:11
February 28, 2013 @ 15:55:49
http://www.youtube.com/watch?v=8ihcIeAcY4c
FIST PUMP
February 28, 2013 @ 15:56:02
some shit ive been working on in the past week 
feedback much appreciated 
https://soundcloud.com/femi1412/theinferno
https://soundcloud.com/femi1412/phantom
https://soundcloud.com/femi1412/the-chaos-theory

FUCK DREWBACCA | smh fuck REVS to....

February 28, 2013 @ 18:24:06
February 28, 2013 @ 18:28:27
does anybody actually listen to all these? no offense to anyone (in this case everyone), but it seems like there's just far too much stuff posted for anyone to actually listen to in this thread (and forum for that matter)...

quincybanks.bandcamp.com | quincybanks.tumblr.com | instagram.com/quincybanks | twitter.com/QQuincyBanks | soundcloud.com/quincybanks

February 28, 2013 @ 19:03:04
I'll admit when I first got on this board I didn't, but I learned to interact and help others out worked more efficiently.

But this board would be legit if we got some moderators, too much cluster.
February 28, 2013 @ 19:05:19
Originally posted by Inactive User
does anybody actually listen to all these? no offense to anyone (in this case everyone), but it seems like there's just far too much stuff posted for anyone to actually listen to in this thread (and forum for that matter)...
Ya, although I don't listen to all of them (naturally.) I just choose randomly.
February 28, 2013 @ 20:43:49
Originally posted by Inactive User
does anybody actually listen to all these? no offense to anyone (in this case everyone), but it seems like there's just far too much stuff posted for anyone to actually listen to in this thread (and forum for that matter)...
Yeah, I agree. I also would appreciate posts and conversations about mixing, plug-ins, track structures, hardware, trends in production etc.



https://soundcloud.com/michelerler/clapton-pond-demo-1

To start with: I think the ambient percussion deserves more presence in the mix and the hi-hats have to be rearranged. Would you agree? Appreciate any feedback.

michelerler.com @MichelErler

February 28, 2013 @ 21:12:35
I like the whole lo fi sound in general, I don't think you have to have a seperation in particular percussion.
although i distinguish my hi hats differently than the other shit.
A friend of mine's beats
True authentic hip hop feel
ENJOY
EARTHLY

Someone get Joey $$ on this!
February 28, 2013 @ 22:10:12
I like the whole lo fi sound in general, I don't think you have to have a seperation in particular percussion.
although i distinguish my hi hats differently than the other shit.
A friend of mine's beats
True authentic hip hop feel
ENJOY
EARTHLY

Someone get Joey $$ on this!
thx, man. they're nice. does anyone knows good sources for e-piano and organs? don't like the logic stuff.

michelerler.com @MichelErler

March 03, 2013 @ 00:13:09
March 03, 2013 @ 02:32:21

soundcloud.com/flexbeato / flexbeato.bandcamp.com

March 03, 2013 @ 16:14:16
March 03, 2013 @ 20:56:10
https://soundcloud.com/izzeykayelgringosplintah
Young as fuck producer tryna sound like before my era, past my time and right now all at the same damn time. 
Rappers feel free to msg me. Producers gimme your thoughts. 
March 04, 2013 @ 00:46:43
March 04, 2013 @ 07:25:25

kidghost.net

Please login first to reply.
x