Beats Beats BEATS!!!!

August 05, 2010 @ 18:15:23 PM
Post: 674
Join Date: Jun 2009
Location: Sacramento, CA
that is boss... what programs do you use?


fl & reason
August 07, 2010 @ 17:31:58 PM
Post: 570
Join Date: Apr 2010
Location: ATL/NY
http://www.permassbeats.bandcamp.com/

really don't wanna post these, but people that i've showed like them..want an unbiased opinion though. just a few shits i did for fun. nothing on triple heart's beats. but just beats i made. used reason on 3/4 of them. looking to improve and what not.
August 07, 2010 @ 17:36:16 PM
Post: 1110
Join Date: Apr 2010
Originally posted by Inactive User
http://www.permassbeats.bandcamp.com/

really don't wanna post these, but people that i've showed like them..want an unbiased opinion though. just a few shits i did for fun. nothing on triple heart's beats. but just beats i made. used reason on 3/4 of them. looking to improve and what not.

is reason harder to learn/use than fl?
August 07, 2010 @ 17:47:35 PM
Post: 570
Join Date: Apr 2010
Location: ATL/NY
I really don't think so. I think the arrangement is harder in Reason especially drum patterns and what not. I guess that's about it for me. I don't get why people say it's harder, shit Quantizes while you record my ✖✖✖✖✖, and the stock sounds are nice. Only thing I dislike is how big the refills are. Until I get an external hard drive I'll be chilling with all the stock shit.
August 07, 2010 @ 18:13:14 PM
Post: 5061
Join Date: Nov 2006
Location: 5thFlo
yeah a lot of people say reason is harder to learn than fruity loops. idk why either. i have both and i picked up on reason a hell of a lot faster than fruity loops. idk i just like reason's layout better and it just seems visually more easy to me and which enhances my workflow. i copped both the same day just looking at fruity loops had me lost for some reason lol. i been slackin tho. i'll be back on my grizzy once my site is up and running and i get everything situated
August 08, 2010 @ 01:18:10 AM
Post: 168
Join Date: Jul 2009
Location: Madison
i've used fl studio for the last year, but i'm trying to make the switch to ableton. does anyone know good ableton resources? cuz it's confusing as hell and the ableton website tutorials don't explain that well.


bonus: not quite beats, but some musical stuff i've been doing in addition to beats
http://www.youtube.com/user/GenWeez
August 08, 2010 @ 03:37:18 AM
Post: 1350
Join Date: Dec 2008
Location: Tampa, FL
i've used fl studio for the last year, but i'm trying to make the switch to ableton. does anyone know good ableton resources? cuz it's confusing as hell and the ableton website tutorials don't explain that well.

bonus: not quite beats, but some musical stuff i've been doing in addition to beats
http://www.youtube.com/user/GenWeez


Really? I thought Ableton actually had tutorials inside the program and heard they were really straight-forward. I'm waiting for some cash to come in and I wanna build a good DAW around Ableton.
August 08, 2010 @ 04:21:38 AM
Post: 1063
Join Date: Jul 2010
Location: SWAG outta your league got my own lane
how do i start making beats?
August 08, 2010 @ 12:39:48 PM
Post: 168
Join Date: Jul 2009
Location: Madison
Really? I thought Ableton actually had tutorials inside the program and heard they were really straight-forward. I'm waiting for some cash to come in and I wanna build a good DAW around Ableton.


well i understand what the tutorials say, but the program doesn't work quite how it explains. maybe it's because some setting is messed up or i'm just misinterpreting it. i definitely wanna get into ableton because i can see its potential
August 08, 2010 @ 19:39:16 PM
Post: 712
Join Date: Apr 2010
Made this today. It's pretty sloppy and I still need to fix some stuff but I dgaf.
http://www.box.net/shared/go1bpay4os

And I only use a MPC 1000, I don't really understand most of those computer programs. smokeyface
August 10, 2010 @ 01:30:20 AM
Post: 488
Join Date: Aug 2008
Location: Souf Flawda
August 11, 2010 @ 18:25:26 PM
Post: 674
Join Date: Jun 2009
Location: Sacramento, CA
Wanted to remix something.
Here it is.
Curren$y Feat. Lil Wayne -Where Da Cash At Remix
August 11, 2010 @ 18:33:51 PM
Post: 7173
Join Date: Sep 2008
Location: Bucktown, USA
yo I love how your shit is EQ'd, definitely doesn't have that usual telltale "amateur" sound
August 17, 2010 @ 14:26:45 PM
Post: 1069
Join Date: Dec 2008
3 tracks that I'd love to hear yalls feedback on... The first two are kind of poppy/radio friendly while the third is more experimental

http://soundcloud.com/gooniebird/happy

http://soundcloud.com/gooniebird/sun-surfin

http://soundcloud.com/gooniebird/arp-is-krazy


thanks fellas
August 18, 2010 @ 03:47:29 AM
Post: 481
Join Date: Sep 2008
Location: East New York
I'm looking for some dope tracks get at me
August 21, 2010 @ 13:19:37 PM
Post: 488
Join Date: Aug 2008
Location: Souf Flawda
August 21, 2010 @ 15:08:45 PM
Post: 7173
Join Date: Sep 2008
Location: Bucktown, USA
smokeyface
August 23, 2010 @ 00:49:44 AM
Post: 1117
Join Date: Apr 2008
Location: Canada
Noob here, was wondering is there anyway to cut the audio for a song and just have the instrumental? I'm using Ableton btw, or is there another program for this? Thanks!
August 23, 2010 @ 02:36:43 AM
Post: 80
Join Date: Aug 2007
Noob here, was wondering is there anyway to cut the audio for a song and just have the instrumental? I'm using Ableton btw, or is there another program for this? Thanks!


you can't really seperate it..
August 23, 2010 @ 02:37:20 AM
Post: 80
Join Date: Aug 2007
www.OMEKBEATS.com

Feedback please! smokeyface&)
August 23, 2010 @ 10:21:04 AM
Post: 1117
Join Date: Apr 2008
Location: Canada
you can't really seperate it..

Thought so =/ I guess I just need to try to remake the instrumental then haha thanks!
August 23, 2010 @ 15:13:27 PM
Post: 70
Join Date: Jan 2009
Been making beats for a while now, only just set up a Soundcloud. I'll start posting more of my beats soon.

I got a beat tape aswell called Project One. I'll post links to it in a bit.

http://soundcloud.com/d-l-dastrola/tracks
August 23, 2010 @ 15:26:07 PM
Post: 70
Join Date: Jan 2009
Here's the beat tape. It's 2 years old now, I'm working on new stuff at the moment so expect Project 2 soon.

http://rapidshare.com/files/414715153/Project_One.zip

Review and cover here from Kevinnottingham.com

http://kevinnottingham.com/2008/10/08/dl-project-one/
August 23, 2010 @ 15:51:29 PM
Post: 674
Join Date: Jun 2009
Location: Sacramento, CA
very dope!
Loved it
looking forward to hearing new shit
August 24, 2010 @ 08:15:23 AM
Post: 40
Join Date: Aug 2010
Location: Melbourne
loved "Hey" on Soundcloud. Youve got some talent there mate
August 24, 2010 @ 08:26:57 AM
August 24, 2010 @ 09:43:15 AM
Post: 70
Join Date: Jan 2009
very dope!
Loved it
looking forward to hearing new shit


Originally posted by Inactive User
loved "Hey" on Soundcloud. Youve got some talent there mate


Thanks, appreciate it.
August 24, 2010 @ 09:54:37 AM
Post: 309
Join Date: Jan 2007
Location: Pittsburgh, PA
I dont make beats but i have some pretty fucking hard ones http://soundcloud.com/vintageradio
August 24, 2010 @ 13:00:20 PM
Post: 119
Join Date: Feb 2010
Pretty dope stuff in here guys, keep it up.

Edit: Here's some stuff I did.

http://soundcloud.com/mygarh/tracks
August 24, 2010 @ 23:21:35 PM
Post: 2341
Join Date: Aug 2010
Location: SD \\ CHI
advantages to logicpro over fl studio?
logic looks so complicated
Please login first to reply.
x