Starting a New Line/Brand Feedback Thread

Jun 06, 2013 @ 12:09


i didnt write this but
just finna leave it here
real spit has been spat
Jun 06, 2013 @ 12:26
Does anybody know how to get a post/editorial on the Hypebeast fontpage? Anybody have a contact?

FUN TIME www.haveafuntime.org www.facebook.com/funfunfuntime

Jun 06, 2013 @ 12:43
IISE Capsule Collection ' A Ja Sal Mun'

This capsule collection was inspired by designs found in traditional Korean doors and windows known as A Ja Sal Mun. Dating back to the 1300's, the doors were constructed from wooden frames and special paper from the inner bark of the Korean Mulberry Tree known as Hanji. It is one of the earliest artistic attempts in combining design and function as the doors act as natural humidifiers and air temperature regulators, harmonizing the relationship between nature and people. Textured leather panels were thoughfully cut in different shapes and constructed to emulate our interpretation of traditional Korean aesthetics. The natural leathers will age beautifully and soften with use and time.
Natural Two-Tone Charcoal Italian Leather 
*Limited to 30 pieces*



Natural Italian Oiled Leather
*Limited to 30 pieces*



Natural Two-Tone Charcoal Italian Leather 
*Limited to 30 pieces*

Natural Italian Oiled Leather
*Limited to 30 pieces*


Natural Italian Two Toned Leather
*Limited to 30 pieces*



Hand Dyed and Matte Hand Treated Korean Leather
*Limited to 30 pieces*


Navy: Natural Italian Oiled Leather
Charcoal: Natural Two-Tone Italian Leather 
*Limited to 30 pieces*


Packaging:
Capsule Collection Information Card
Hanji paper wrapping
Red candle wax seal


SHOP

Thanks HB!
Mannnnnnn, y'all consistently kill it. Nice drop I like that you guys did something other than bags and thought the packaging was dope too. Let me work for you haha.
Jun 07, 2013 @ 01:43
Thanks man! Appreciate the encouragement. Wait until you see our video for the capsule collection! We should be releasing it early next week blushing

For now it's pretty much just my brother and me working on everything. As we grow there might be some openings later down the line...haha

ii-se.co Instagram: @iiseSEOUL Search "iise" on Facebook and like the page to support!

Jun 07, 2013 @ 03:26
Jockey capWhile looking through your post I started off thinking it was alright. But then I saw that Polo redesign with the reaper and I thought that it was really tight! Your other items are good to, but I think if you devote enough time you can come up with some really cool products!
Polo Design has been done multiple times before
ya Breezy Excursion has done it more than once

Feeling like Bishop from Juice

Jun 07, 2013 @ 03:27
Does anybody know how to get a post/editorial on the Hypebeast fontpage? Anybody have a contact?
be popular, they write about what they think people will give a shit about

Feeling like Bishop from Juice

Jun 07, 2013 @ 03:29
Thanks man! Appreciate the encouragement. Wait until you see our video for the capsule collection! We should be releasing it early next week

For now it's pretty much just my brother and me working on everything. As we grow there might be some openings later down the line...haha
Endless amounts of respect for what you guys do

Feeling like Bishop from Juice

Jun 07, 2013 @ 04:03
lol thats the story...idk what you want me to say lol i meant to post the pics up with the shirt. I had to edit the post cuz my dumb ass didnt post the pictures along with the story. Here...


fucking with it heavy

EDIT: i did a write up on it. not much, but i really like the tee. planning to buy it too
http://noisev.tumblr.com/post/52356954488/she-called-me-fantastic-i-called-her-a-fat.
Jun 07, 2013 @ 04:19
Thanks man! Appreciate the encouragement. Wait until you see our video for the capsule collection! We should be releasing it early next week

For now it's pretty much just my brother and me working on everything. As we grow there might be some openings later down the line...haha
Endless amounts of respect for what you guys do
Thanks man. To be honest, being on the HB forums and interacting with members for so long has been where I learned the most, so big ups to everyone here! 

QUOTE Originally posted by Mufid!
Does anybody know how to get a post/editorial on the Hypebeast fontpage? Anybody have a contact?

Just try emailing them and asking...you never know. In 2011 I sent a very small collection to the Hypebeast email and Kevin Ma responded and posted the collection right away on the front page which was pretty cool. 

Also:
Wax sealing day 1 orders! Big thank you to all the supporters so far. Wait until you see our video!


ii-se.co Instagram: @iiseSEOUL Search "iise" on Facebook and like the page to support!

Jun 07, 2013 @ 05:36
lol thats the story...idk what you want me to say lol i meant to post the pics up with the shirt. I had to edit the post cuz my dumb ass didnt post the pictures along with the story. Here...


fucking with it heavy

EDIT: i did a write up on it. not much, but i really like the tee. planning to buy it too
http://noisev.tumblr.com/post/52356954488/she-called-me-fantastic-i-called-her-a-fat.
thanks man

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 07, 2013 @ 15:26
Jockey capWhile looking through your post I started off thinking it was alright. But then I saw that Polo redesign with the reaper and I thought that it was really tight! Your other items are good to, but I think if you devote enough time you can come up with some really cool products!
Polo Design has been done multiple times before
Looked it up after seeing White Gold's post, holy shit has everybody already done every idea in the book:




hot water

Jun 07, 2013 @ 16:10
My brand is called Trials & Triumph and we have this shirt that we drew a while back while we were in college. The story of the shirt is she's pretty and has huge boobs on the front and on the back she's crusty as hell and she shaved all of her hair off. This shirt comes out June 10th at 7PM PST in our webstore. Only 12 were made.


I would've copped one of these for the hell of it, but fuck paying $42 for it.

hot water

Jun 07, 2013 @ 18:58
My brand is called Trials & Triumph and we have this shirt that we drew a while back while we were in college. The story of the shirt is she's pretty and has huge boobs on the front and on the back she's crusty as hell and she shaved all of her hair off. This shirt comes out June 10th at 7PM PST in our webstore. Only 12 were made.


I would've copped one of these for the hell of it, but fuck paying $42 for it.
Well thats you're opinion thats cool. I know for damn sure I'm not selling my shit for $15 bucks anymore, fuc dat. But if you dont have $42 bucks for a limited quantity t-shirt then you just wont have it. And thats fine by me, thats not bout to mess up my day.

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 07, 2013 @ 19:20
webstoreI would've copped one of these for the hell of it, but fuck paying $42 for it.
Well thats you're opinion thats cool. I know for damn sure I'm not selling my shit for $15 bucks anymore, fuc dat. But if you dont have $42 bucks for a limited quantity t-shirt then you just wont have it. And thats fine by me, thats not bout to mess up my day.
15 to 42 thats a big jump lol
Jun 07, 2013 @ 19:32
webstoreWell thats you're opinion thats cool. I know for damn sure I'm not selling my shit for $15 bucks anymore, fuc dat. But if you dont have $42 bucks for a limited quantity t-shirt then you just wont have it. And thats fine by me, thats not bout to mess up my day.
15 to 42 thats a big jump lol
Well I thought it over while I was holding signs for a mattress firm

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 07, 2013 @ 19:44
Point is, dude can sell his shirts for w.e price he wants.
Wether people buy em or not, is up to the people interested in the tee.

Personally looks like a minimum amount of work went into the shirt
and it isnt worth $42 but hey thats just my opinion.

ThePreciseLife.com

Jun 07, 2013 @ 20:12
webstoreI would've copped one of these for the hell of it, but fuck paying $42 for it.
Well thats you're opinion thats cool. I know for damn sure I'm not selling my shit for $15 bucks anymore, fuc dat. But if you dont have $42 bucks for a limited quantity t-shirt then you just wont have it. And thats fine by me, thats not bout to mess up my day.
It's all cool bruh, and feel free to charge whatever you want on your shit. After all, it is your's. I'm just suggesting that, as a consumer, for $42 I wouldn't buy a t-shirt, regardless of brand or design(unless resale was insanely high and I could make at least $30 on it or something similar).

hot water

Jun 07, 2013 @ 23:10
Point is, dude can sell his shirts for w.e price he wants.
Wether people buy em or not, is up to the people interested in the tee.

Personally looks like a minimum amount of work went into the shirt
and it isnt worth $42 but hey thats just my opinion.
thats you're opinion its cool. I respect everybody's opinion. I'm not putting a gun to anybody's head and asking anybody to buy it. We just put out pieces that we would want to wear ourselves. Yes it minimalistic but less is more in my opinion. We could have easily blew up the girl on the front with her boobs jiggling everywhere but what would that have made us....just like everyone else

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 07, 2013 @ 23:22
webstoreWell thats you're opinion thats cool. I know for damn sure I'm not selling my shit for $15 bucks anymore, fuc dat. But if you dont have $42 bucks for a limited quantity t-shirt then you just wont have it. And thats fine by me, thats not bout to mess up my day.
It's all cool bruh, and feel free to charge whatever you want on your shit. After all, it is your's. I'm just suggesting that, as a consumer, for $42 I wouldn't buy a t-shirt, regardless of brand or design(unless resale was insanely high and I could make at least $30 on it or something similar).
ok bruh i see we're getting into a little argument here lol..well look at it like this. We put alot of passion into this, and when I say drawing shit with a ruler and a sharpie is how we come up with our "shit" I promise you I'm not exaggerating nor am I braggin about it. But you're paying for the quality of the tee which is pretty good imo, and you're paying for experience we had to go through to provide you with the piece, also the fact that we ummm drew the shit which is totally a lost art form in the crazy crazy streetwear game. That being said if you dont wanna buy it that is totally fine by me

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 07, 2013 @ 23:48
webstoreIt's all cool bruh, and feel free to charge whatever you want on your shit. After all, it is your's. I'm just suggesting that, as a consumer, for $42 I wouldn't buy a t-shirt, regardless of brand or design(unless resale was insanely high and I could make at least $30 on it or something similar).
ok bruh i see we're getting into a little argument here lol..well look at it like this. We put alot of passion into this, and when I say drawing shit with a ruler and a sharpie is how we come up with our "shit" I promise you I'm not exaggerating nor am I braggin about it. But you're paying for the quality of the tee which is pretty good imo, and you're paying for experience we had to go through to provide you with the piece, also the fact that we ummm drew the shit which is totally a lost art form in the crazy crazy streetwear game. That being said if you dont wanna buy it that is totally fine by me
What kind of tee is it? Is it cut and sew? What makes it so valuable? Oh you drew the design? Oh splendid, so that makes the shirt worth a lot more? So you put your all into that simple design? Dammmmmn. You act like you're the only person in the game drawing their own shit.
I wouldn't drop $42 on a shirt like that not even 30. Lets be real here.
Jun 08, 2013 @ 00:58
webstoreIt's all cool bruh, and feel free to charge whatever you want on your shit. After all, it is your's. I'm just suggesting that, as a consumer, for $42 I wouldn't buy a t-shirt, regardless of brand or design(unless resale was insanely high and I could make at least $30 on it or something similar).
ok bruh i see we're getting into a little argument here lol..well look at it like this. We put alot of passion into this, and when I say drawing shit with a ruler and a sharpie is how we come up with our "shit" I promise you I'm not exaggerating nor am I braggin about it. But you're paying for the quality of the tee which is pretty good imo, and you're paying for experience we had to go through to provide you with the piece, also the fact that we ummm drew the shit which is totally a lost art form in the crazy crazy streetwear game. That being said if you dont wanna buy it that is totally fine by me
But you're paying for the quality of the tee which is pretty good imo.

"pretty good" lol

ThePreciseLife.com

Jun 08, 2013 @ 01:16
webstoreok bruh i see we're getting into a little argument here lol..well look at it like this. We put alot of passion into this, and when I say drawing shit with a ruler and a sharpie is how we come up with our "shit" I promise you I'm not exaggerating nor am I braggin about it. But you're paying for the quality of the tee which is pretty good imo, and you're paying for experience we had to go through to provide you with the piece, also the fact that we ummm drew the shit which is totally a lost art form in the crazy crazy streetwear game. That being said if you dont wanna buy it that is totally fine by me
What kind of tee is it? Is it cut and sew? What makes it so valuable? Oh you drew the design? Oh splendid, so that makes the shirt worth a lot more? So you put your all into that simple design? Dammmmmn. You act like you're the only person in the game drawing their own shit.
I wouldn't drop $42 on a shirt like that not even 30. Lets be real here.
well I feel like we're getting crucified here for just the price of the tee alone, if you dont want to buy it, its ok you dont have to. Alot of other brands hire other designers to do their shit. There are people that draw shit for some of the top independent brands out there today. Some of your favorites most likely, WE draw all of our own shit and we have more to come not just this one design, people like the shirt but they dont like the price. We get it, but we're moving forward with our brand and thats really all I can say. We're really passionate about this and even if its a minimalistic tee its better than alot of stuff thats out here today. Look its quality over quantity and we're moving forward to putting out pieces with concepts and a story to them instead of just oh here's our shit check our webstore, so the pieces will cost a little more than $15 bucks. But as far as you, you dont have to buy the tee its perfectly fine

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 08, 2013 @ 01:46
webstoreWhat kind of tee is it? Is it cut and sew? What makes it so valuable? Oh you drew the design? Oh splendid, so that makes the shirt worth a lot more? So you put your all into that simple design? Dammmmmn. You act like you're the only person in the game drawing their own shit.
I wouldn't drop $42 on a shirt like that not even 30. Lets be real here.
well I feel like we're getting crucified here for just the price of the tee alone, if you dont want to buy it, its ok you dont have to. Alot of other brands hire other designers to do their shit. There are people that draw shit for some of the top independent brands out there today. Some of your favorites most likely, WE draw all of our own shit and we have more to come not just this one design, people like the shirt but they dont like the price. We get it, but we're moving forward with our brand and thats really all I can say. We're really passionate about this and even if its a minimalistic tee its better than alot of stuff thats out here today. Look its quality over quantity and we're moving forward to putting out pieces with concepts and a story to them instead of just oh here's our shit check our webstore, so the pieces will cost a little more than $15 bucks. But as far as you, you dont have to buy the tee its perfectly fine

Ok think about like this your still very relatively new brand and your price has skyrocketed to $42 most big brands don't get to the price point until a few big seasons under there belt.  Maybe if the tshirt itself was cut and sew then yeah I could see that, but  I get what your saying I used to hand draw all of my own art when  I had my brand but I never upped by price to 42, I knew I had to get to that point, it just made better business sense that once you have your set of loyal customers and supporters and you have a few solid seasons then maybe yea charge 42 for a specific tee, now you may drive away customers, not because they don't want to buy or support, for some it could be they cant justify spending 42 for ONE tshirt from very new brand,  but for others its why spend 42 on one tee when they can go to another brand and pay that same amount for more than 1. What is wrong with charging 20.00 or 25.00??? that is pretty standard, and you will probably sell more that way and you can add to possibly making a profit by restocking if it does well...
Jun 08, 2013 @ 02:07
@fosace charge what makes sense to you. If it's not worth your time to sell tees for $20 to $25 then don't. Especially if people are paying $42.

www.shillingfordco.com

Inactive User

Jun 08, 2013 @ 04:50
All of your criticism is only bringing more publicity to his work lol, I envy you @fosace
Jun 08, 2013 @ 05:34
All of your criticism is only bringing more publicity to his work lol, I envy you @fosace
sigh....................................thank you

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 08, 2013 @ 05:49
All of your criticism is only bringing more publicity to his work lol, I envy you @fosace
sigh....................................thank you
LOL I didn't know criticizing prices on a tee gives you more publicity?
Jun 08, 2013 @ 06:12
webstorewell I feel like we're getting crucified here for just the price of the tee alone, if you dont want to buy it, its ok you dont have to. Alot of other brands hire other designers to do their shit. There are people that draw shit for some of the top independent brands out there today. Some of your favorites most likely, WE draw all of our own shit and we have more to come not just this one design, people like the shirt but they dont like the price. We get it, but we're moving forward with our brand and thats really all I can say. We're really passionate about this and even if its a minimalistic tee its better than alot of stuff thats out here today. Look its quality over quantity and we're moving forward to putting out pieces with concepts and a story to them instead of just oh here's our shit check our webstore, so the pieces will cost a little more than $15 bucks. But as far as you, you dont have to buy the tee its perfectly fine

Ok think about like this your still very relatively new brand and your price has skyrocketed to $42 most big brands don't get to the price point until a few big seasons under there belt.  Maybe if the tshirt itself was cut and sew then yeah I could see that, but  I get what your saying I used to hand draw all of my own art when  I had my brand but I never upped by price to 42, I knew I had to get to that point, it just made better business sense that once you have your set of loyal customers and supporters and you have a few solid seasons then maybe yea charge 42 for a specific tee, now you may drive away customers, not because they don't want to buy or support, for some it could be they cant justify spending 42 for ONE tshirt from very new brand,  but for others its why spend 42 on one tee when they can go to another brand and pay that same amount for more than 1. What is wrong with charging 20.00 or 25.00??? that is pretty standard, and you will probably sell more that way and you can add to possibly making a profit by restocking if it does well...
Well we're moving in a new direction. How can I explain this...Derrick Rose for example came in with other great ballplayers in his draft class. But he still stood out amongst one of the best draft classes lately. He stood out amongst Kevin Love, Michael Beasley, Russell Westbrook, etc. not trying to go off on a tangent I said that to say why put your standards low and grow at a slow pace, why not just put your all into what you love to do and stand out amogst the crowd. There are going to be some people that like you and some people that dislike you. You cant control that all you can be is yourself. Derrick Rose won Rookie of the Year his first year because his standards werent low, he knew that he could be the best so he went for it. Long story short we feel like we can be the best so of course we wouldnt put our price down there with the other brands who are satisfied with getting a check and just coasting thru the season. No no no no we wanna compete with the best so we dont care if people run away from our brand, so be it. We know that the people that appreciate the lost art of clothing pieces instead of just oh here's a tee with our name on it for $25 bucks, they'll be the ones that take their place. So if people might not figure out the price jump now then hopefully they will in the future. We're moving in a new direction because we have high standards just like the best always do......wow another hypebeast rant..this is...this is alot.

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 08, 2013 @ 06:14
@fosace charge what makes sense to you. If it's not worth your time to sell tees for $20 to $25 then don't. Especially if people are paying $42.
thanks man

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

Jun 08, 2013 @ 06:16
sigh....................................thank you
LOL I didn't know criticizing prices on a tee gives you more publicity?
You hate me.

http://www.trialsandtriumph.com | Several different stories|

This topic is locked, replies are no longer accepted.