Final Fantasy XIV Official Discussion Thread

Oct 01, 2010 @ 16:38
Everyone post their names
I'll make a Linkshell today or tomorrow name it Hypebeast.

Also sorry for the person who whispered me I'm sorry I closed the game by accident when you asked if I was from hypebeast.
Chocolate Milk
Oct 10, 2010 @ 00:24
SE better, or the community is going to stagnate...
Oct 10, 2010 @ 19:51
Yeaaaaahhh might be time to start up WoW again.
Oct 10, 2010 @ 20:35
glad I passed on this one
Oct 11, 2010 @ 20:04
Originally posted by Inactive User
glad I passed on this one


I don't know, as I've said before this game does a lot of thing of things right but fails in some many other avenues. I have hope for the game but who knows. I mean shit, I'm waiting for GW2 and SWTOR.


i still have high hopes, Square is paid and i know they wont risk a big fuck up. but if this doesnt work out then i guess ill be MMORPGless still, which may be a good thing.

Can't do it.
Oct 11, 2010 @ 20:06
without an auction house/bazaar system, that takes away some of the lure for me. and not being able to party for hours at a time with the job I want to be sucks. plus im not trying to get addicted again
Oct 11, 2010 @ 20:11
Originally posted by Inactive User
without an auction house/bazaar system, that takes away some of the lure for me. and not being able to party for hours at a time with the job I want to be sucks. plus im not trying to get addicted again


Not true at all. I doubt the vast majority of players will ever reach that wall.
The AH is a really big deal to me though, and the fact crafting is so overly complicated.
Oct 19, 2010 @ 12:05
Are there mass bugs and problems with the game?
I'm considering getting it soon, but if you say there's major updates, just wondering if it's worth it yet.
Oct 20, 2010 @ 20:11
Are there mass bugs and problems with the game?
I'm considering getting it soon, but if you say there's major updates, just wondering if it's worth it yet.


Is it stable? Yes, Is there a hard learning curve? Yes, Does the internet hate the game? Yes.
Will it last? Yes,

Honestly though, if you expect it to be WoW, you will be HORRIBLY disappointed. If you expect it to be like FFXI, you'll feel more comfortable but it's really its own beast.

if you're itching to try it, try it. The game isn't going to radically change for the PS3 release.
Oct 22, 2010 @ 14:14
Yeaaaaahhh might be time to start up WoW again.


I just quit a couple of weeks ago after I got Glad, game is boring as fuck after that.
Oct 23, 2010 @ 14:43
I know everyone is bitching about the AH and stuff but really i think it's made me more social with everyone and the economics of it all really is a game within itself. My FList is packed with people, probably more than half i would've never met if i just went straight to an auction house. It makes you go out your way to have to interact with people. Also it really does feel like a course in business and in life (seriously lol). You make friends, learn how to barter and sweet talk (I'll do this for you and you do this for me), shop around the competition (to undercut their ass lol), learn how to be efficient with your mats etc. I can't really say i'm that high of a craft but i have gotten pretty damn rich (which was extremely hard in XI) and if you look around there are tons of people making a killing. So don't say it doesn't work, b/c for those people it does.

Any yea, i'm eagerly awaiting the November patch. That will really make or break the game.

Sorry HB fam i couldn't join yall at Wutai. My FFXI friend signed up to Rabanastre and I had to follow.

If any of you are on that server, feel free to send me /tell, ingame name is Veritas Lux.

Oh and SantaDuJuan, that was me who sent you a tell a while back. My server wasn't letting me back on so I made a quick alt to mess around.
Nov 27, 2010 @ 04:43
Dec 11, 2010 @ 06:13
Game needs all the help it can get lol
Dec 12, 2010 @ 22:11
lol wow. PS3 delayed again. Fuck this, going back to FFXI.


I got a Vbelt, Ebody, Usu, Abody, Black Belt account i'm trying to sell linked to SE id and ffxiv account. Hit me up if you're interested.
Dec 12, 2010 @ 22:24
Waiting for the ps3 version. Hopefully they will fix all the problems...
Dec 12, 2010 @ 22:38
The game isn't that bad, It's lacking end game content and needs a greater variety of job's.
Dec 13, 2010 @ 07:41
What XI server are you on?
Dec 13, 2010 @ 17:45
Fenrir is alright to many damn JP's on that server. I used to have a char on that server until SE LM17'ed my account.
Dec 13, 2010 @ 18:33
oh i played on Cerberus for a bit too. what server you on? i got a few accounts suspended never banned though


My main is on Carbuncle right now but I hardly play much anymore.
Dec 13, 2010 @ 19:35
Nah I just botted that shit. KA is hardly camped much anymore soloed him on my 80 monk. 2 JPs were also camping but asleep when I got to camp for a ToD I found knight crabs had spawned beating down the JPs. So I solo downed the crabs KA spawns bot spams my chi blast and belt dropped I went 0/1 on that char.
Dec 26, 2010 @ 12:31
InfamousHero what is your chars name? I just made a new XIV account because i sold my XI account linked with my XIV account.
Jan 02, 2011 @ 16:26
Xi account prices are very high this time of the year. I bought my account for 225 a few months ago and I sold it right before xmas and got 500 for it. Check out egamingsupply.com
Sep 03, 2011 @ 21:05
This game worth it?...my brother bought then stopped playing after like only 2 weeks
Sep 06, 2011 @ 19:49
I don't kno shit about final fantasy except that its a legacy series and lives up to its name most of the time. 12 was piff even though I was nowhere near finished. I got a friend who's pretty much played them all. He didn't really like or finish 13. I guess it was aiight what little I played. Question is tho will 14 be like 12? smokeyface
Sep 06, 2011 @ 20:00
14 is online, 12 wasn't - so no...?
Oct 14, 2011 @ 10:21
Jan 20, 2012 @ 21:11
dude that screencap fighting dragons look sooo fuckin ill

i hope they release this for the ps3. looks amazing.

http://www.prevailco.com

Please login first to reply.