[Visvim] - 2010 Official Discussion Thread

June 02, 2010 @ 17:25:05
Anyone wanna buy a pair of DS Kiefer's, Black, Size 10US, Black, PM me
June 02, 2010 @ 18:01:48
will do

also saw this

http://lookbook.nu/look/158289-confirmation-party-in-the-sun

doest look bad, so yeah might as well go for it
June 02, 2010 @ 18:36:05
^ no lucky dont do it... U look kinda funny with hockneys and shorts... U also have to take in consideration the dude is asian..
June 02, 2010 @ 18:40:22
the synergy is absolutely terrible i agree. but i personally dont think lhamos look too bad with the right shorts/outfit....obviously that guy is not a prime example


Yup.

Put aside it's a Hundreds tee, the rest work but obviously it's nothing amazing. Still a lot better than how i've seen it pulled off in the past. Really don't think many Vis shoes should be worn with shorts minus a few models; cuffed pants is the closets most people should go to shorts.
June 02, 2010 @ 22:57:52
I am personally a fan of Visvim w/ shorts, especially maliseets & hockneys. Bearfoots are dope aswell aslong as you can pull it off.
June 03, 2010 @ 05:16:34
what did you search on ebay? and yeah i know but i just want to see if it is worth it to get them now, because ama be wearing shorts mostly for the next 3 mouths


i did a image search on google visvim FBT
June 03, 2010 @ 07:10:30
So what is the hype with Visvim from what I know from skimming a few minutes this brand looks like some Native American influence going into it but is made by Japanese?
June 03, 2010 @ 12:24:14
True, they make moccasins
June 03, 2010 @ 15:10:12
can anyone confirm for me if theres any difference in they way lhamos fit compared to shamans?
June 03, 2010 @ 15:27:04
can anyone confirm for me if theres any difference in they way lhamos fit compared to shamans?


same fit , if you are comparing lhamo to fbt .
June 03, 2010 @ 15:49:28
I'm pretty sure bearfoots fit even smaller than the regular shamans, but llamos and shamans are the same.
June 03, 2010 @ 17:51:06
definitely need to find tan lhamos
June 03, 2010 @ 22:02:31










http://www.inqmnd.ca/blog/?p=3866

do you guys have the look book with the cuba shoot? few fits with shorts

i love wearing my decks with denim shorts and a shirt.. makes me feel like i own a yacht.. having said that, i was once upgraded to business class because of this outfit, as they said, "we have a seat in business we would like to upgrade you, ps nice outfit. so yeah. say what?

ive worn my fbt's with shorts ONCE but it didnt feel right, but i have really average legs, and i wore it to an event here in melbourne with HEAPS of asian hipsters/hypebeasts who were eyeballing either my fbt's or my legs, either way it made me really self conscious and my feelings are confused from this.

having said this, i wear lattice hi's with denim shorts and tshirts and that makes me feel like im john mayer. who owns a yacht. say what?
June 04, 2010 @ 05:34:06
Don't think I could wear Visvim's with shorts
June 04, 2010 @ 05:47:04
rift" data-post="2522880">










http://www.inqmnd.ca/blog/?p=3866

do you guys have the look book with the cuba shoot? few fits with shorts

i love wearing my decks with denim shorts and a shirt.. makes me feel like i own a yacht.. having said that, i was once upgraded to business class because of this outfit, as they said, "we have a seat in business we would like to upgrade you, ps nice outfit. so yeah. say what?

ive worn my fbt's with shorts ONCE but it didnt feel right, but i have really average legs, and i wore it to an event here in melbourne with HEAPS of asian hipsters/hypebeasts who were eyeballing either my fbt's or my legs, either way it made me really self conscious and my feelings are confused from this.

having said this, i wear lattice hi's with denim shorts and tshirts and that makes me feel like im john mayer. who owns a yacht. say what?


LOL !!! Always manage to crack me up chief.

What event was that mate? I remember back a couple of years ago when Someday used to get decent shit, EVERYONE would line up heat to toe in "heat". People would line up, someone pops outta the elevator and everyone would be checking out what they've got on; like wise with their sales.

Once i'm done with exams i'm gonna make it a mission to get some Americana decks. Saw some bloke the other day in the city wearing them outside Hype DC on Bourke, needless to say I felt like mugging him.

BTW - You manage to rip that DVD?
June 05, 2010 @ 01:08:15
looks pretty dope!
June 05, 2010 @ 01:11:19
rift" data-post="2522880">


I actually like this look.. Cuff the bottom of the shorts, maybe part with the scarf and this would be on point
June 05, 2010 @ 09:01:39
the only fit i highly disapprove of is that 1st one of the dude wearing the patalas all open and shit. that looks ridiculous
June 05, 2010 @ 09:22:10
All look shit IMO haha, wearing high top shoes with shorts = big no no; just makes people seem mad stumpy and short.

Hiroki's is fine, they're tapered chinos but would only look good on someone who has his build / frame. That one Scotty highlighted, mad homo with that scarf, bloke looks def bent.
June 05, 2010 @ 10:32:50
haha yeah the fbts look too chunky on that girl.
ledger my man whats good with some size 12 lhamos!?
June 05, 2010 @ 12:38:19
All look shit IMO haha, wearing high top shoes with shorts = big no no; just makes people seem mad stumpy and short.

Hiroki's is fine, they're tapered chinos but would only look good on someone who has his build / frame. That one Scotty highlighted, mad homo with that scarf, bloke looks def bent.


yeah reason i said he had to part with the scarf and throw a cuff on them denim shorts... And the kid with the kiefers and shorts looks like an idiot...
June 05, 2010 @ 12:46:00
haha. come to think of it, i wear my brown elk lo's with shorts all the time and i personally think it looks super fly
June 06, 2010 @ 01:43:32
^ Adding onto this, Reservations also look really good with shorts.
June 06, 2010 @ 03:49:01
haha yeah the fbts look too chunky on that girl.
ledger my man whats good with some size 12 lhamos!?


Wait, did you get those off Yahoo JP?

Fucking idiot Juno said they had no size 12s yet I saw them on there the other day, messaged him to ask the seller a question, was gonna buy them - 2 hours later they were gone smh

No Vis pick ups in a while for me, need something new smh Too scared to wear my FBT Lhamos now in winter.
June 06, 2010 @ 08:23:44
haha na man i dont have a pair, im looking for them
June 06, 2010 @ 13:47:52
So does anyone know how the shamans usually fit? I'm a 9 in dunks, authentics, and 9 in sbs, so i'm guessing a 9 would be a good pick?
I want to know what size i am so I finally look for some lol.
June 06, 2010 @ 18:09:58
shaman fbt's fit about a half size larger
shaman folks fit a bit smaller than true but will stretch to fit perfectly
June 06, 2010 @ 22:23:31
Anyone know Japanese retail on Christo's? Really been liking them lately and was thinking about picking up a pair.. But I have no idea what they go for.


I don't remember fully, but it was quoted at 404usd after conversion.
~Lefty
June 06, 2010 @ 22:41:36
haha na man i dont have a pair, im looking for them


Join the club - like I said a pair the other day on yahoo jp yet missed out smh

You wear size 11 Logan lo's yeah? Think I need a pair of them too haha.
June 06, 2010 @ 22:42:58
ledger/track

i just traded my hock folks for some size 12 lhamos, if they dont fit all sell umm to either of you
This topic is locked, replies are no longer accepted.
x