Get an Extra 20% Off Sale Items - Use code: EXTRA20
May 11, 2011 @ 11:23 PM
RenAi beast

Post: 549

Join Date: Sep 2007

Location: Houston/DGAFistan.

The Chaser
Mother
Thirst
Memories of Murder
I just got through with I SAW THE DEVIL. Good lord.
Then there's the usual suspects like the Vengeance Trilogy (Sympathy for Mr Vengeance, Old Boy, Sympathy for Lady Vengeance).

Even though most of these flicks go over two hours, they're well paced.

I'm sure I'm missing some movies, considering that was just off the top. Someone add to the list.

www.DOUBLEDONUTS.com www.DOUBLEDONUTS.tumblr.com

May 12, 2011 @ 04:04 AM
k-nock k-nock

Post: 3770

Join Date: Dec 2006

no mercy for the rude
May 12, 2011 @ 06:38 AM
Denny Crane

Post: 1914

Join Date: May 2006

Muthafuck yeah. Korea is murdering Japan and Hong Kong.
May 12, 2011 @ 04:02 PM
zzz's

Post: 185

Join Date: Dec 2010

.
May 12, 2011 @ 06:35 PM
shonenfan4

Post: 334

Join Date: Oct 2008

The Wig, A Bittersweet Life, The Man from Nowhere, Oldboy...etc. cool
May 13, 2011 @ 02:12 AM
missy.

Post: 2313

Join Date: Mar 2011

Location: ♥♥♥

i still need to watch "The Housemaid"

www.youtube.com/watch?v=CvZowWUNRh4

El Chino : id let claire fuck me with a strap on while im on poppers

May 13, 2011 @ 06:10 AM
thephreak

Post: 1118

Join Date: Jan 2007

Location: Irvine/台中

I just finished watching the Chaser on netflix and was about to post how good it was in the What The Last Movie thread when i saw this one. Anyway, that is probably the best movie i have seen this year. I cant even formulate my thoughts into words on how good it really is.

I look how you wanna look, I fuck like you wanna fuck, I am smart, capable and most importantly, I am free in all the ways you are not.

May 15, 2011 @ 09:27 AM
CHOPZZBISCUIT

Post: 4357

Join Date: Jan 2010

Location: KALI4NIA


Kayv: pull bitches, not triggers. throw parties, not fists. futurebass : my mom said life is like a box of kimchi. chopzz.tumblr.com

May 16, 2011 @ 10:58 AM
Mr. Nice Watch

Post: 1807

Join Date: Sep 2008

their drama's > the movies.
May 17, 2011 @ 12:44 AM
dior homie

Post: 131

Join Date: Sep 2010

I Saw the Devil looks p good
May 26, 2011 @ 12:51 AM
RenAi beast

Post: 549

Join Date: Sep 2007

Location: Houston/DGAFistan.

Hahaha I forgot I made this thread.

Yea, I need to catch JSA. I heard that's where this current generation of Korean films started. Save the green planet trailer looked awesome.

www.DOUBLEDONUTS.com www.DOUBLEDONUTS.tumblr.com

May 26, 2011 @ 01:33 PM
AlphaTrion

Post: 418

Join Date: Apr 2008

Muthafuck yeah. Korea is murdering Japan and Hong Kong.


Hong Kong's been dead since the handover in 97. Most of the better filmmakers came to America or went to Taiwan.
May 26, 2011 @ 02:02 PM
RenAi beast

Post: 549

Join Date: Sep 2007

Location: Houston/DGAFistan.

Let's talk about the wardrobe planning for Korean movies. The actors/actresses are in actual made-to-fit pieces. Protagonists in the violent films are usually suave and swagged out to the 100 million with crazy ass slim biker jackets and whatnot. The Japanese are always wearing super oversized baggy gay shit that looks like pajamas and in Chinese flicks even the dudes look like hair dyed eurotrash beach hookers. I think it's great that Koreans (in their movies at least) aren't all about superficial aesthetics. cool

www.DOUBLEDONUTS.com www.DOUBLEDONUTS.tumblr.com

May 28, 2011 @ 04:05 PM
Shige

Post: 193

Join Date: May 2011

they are fucked up
May 28, 2011 @ 05:49 PM

Inactive

Man From Nowhere
May 28, 2011 @ 09:16 PM
BackLike45'

Post: 865

Join Date: Jan 2007

^^^ I love how the ♥♥♥♥♥ in "The Man from Nowhere" was supposed to be a pawnshop bum but he was rocking thousand dollah Moncler jackets to sleep. cool

I just saw JSA and that shit was pretty swag, it was an all-star cast by Korean standards too.
May 31, 2011 @ 02:49 AM
mixtape_03

Post: 2658

Join Date: May 2008

old boy is the greatest foreign film(korean) i have ever seen
May 31, 2011 @ 08:01 PM
RenAi beast

Post: 549

Join Date: Sep 2007

Location: Houston/DGAFistan.

^^^ I love how the ♥♥♥♥♥ in "The Man from Nowhere" was supposed to be a pawnshop bum but he was rocking thousand dollah Moncler jackets to sleep. cool

I just saw JSA and that shit was pretty swag, it was an all-star cast by Korean standards too.


suprised haha I HAD to request this next on Netflizzer after reading that.

www.DOUBLEDONUTS.com www.DOUBLEDONUTS.tumblr.com

May 31, 2011 @ 08:44 PM
Butcher206

Post: 343

Join Date: May 2011

I fvcking love Korean cinema. My favorite director is Kim Ki-duk. Check out his films The Isle, Bad Guy and Address Unknown. I love all his stuff tho. Chan Wook Park is swag as well, I think he might have peaked with Lady Vengeance tho. Also check out Princess Aurora if you get the chane, I forget the lady who directed it, but she played the mother in Address Unknown and its great.
June 1, 2011 @ 01:57 AM
CHOPZZBISCUIT

Post: 4357

Join Date: Jan 2010

Location: KALI4NIA

www.imdb.com/title/tt0262246/
^so fucking hilarious lolol. The story of 5 friends robbing a gas station in one night.

www.youtube.com/watch?v=hFgtINKmWiA
^The trailer for this movie.

www.youtube.com/watch?v=3cfC436x0eI&feature=related
^part 1 with English subs

*the gas station owner choose not to install the cameras after getting robbed by these mobs and now they came back to rob them again LMFAO

Kayv: pull bitches, not triggers. throw parties, not fists. futurebass : my mom said life is like a box of kimchi. chopzz.tumblr.com

June 2, 2011 @ 07:38 PM
buddhamonk

Post: 26

Join Date: Jun 2011

so where can i watch these? got any links for a free site?
June 8, 2011 @ 06:07 PM
Apirate

Post: 71

Join Date: Nov 2010

Location: 6 dos 6

Friend and A dirty Carnival probably my two favorite korean films. And cant forget about tale of two sisters
June 8, 2011 @ 06:15 PM

Inactive

Friend and A dirty Carnival probably my two favorite korean films. And cant forget about tale of two sisters


CHINGU/FRIEND is like Korea's The Godfather.. so fucking good.
June 8, 2011 @ 06:41 PM
ksj

Post: 718

Join Date: Sep 2009

Oldboy is my favorite Korean film.

Must see.
June 9, 2011 @ 12:05 AM
missy.

Post: 2313

Join Date: Mar 2011

Location: ♥♥♥

Friend and A dirty Carnival probably my two favorite korean films. And cant forget about tale of two sisters


CHINGU/FRIEND is like Korea's The Godfather.. so fucking good.


chingu was fucking crazy cool

El Chino : id let claire fuck me with a strap on while im on poppers

June 9, 2011 @ 01:14 AM
CHOPZZBISCUIT

Post: 4357

Join Date: Jan 2010

Location: KALI4NIA

- I also recommend "A dirty Carnival" like Apirate has mentioned. shit was intense as fux

Kayv: pull bitches, not triggers. throw parties, not fists. futurebass : my mom said life is like a box of kimchi. chopzz.tumblr.com

June 10, 2011 @ 07:54 PM
RenAi beast

Post: 549

Join Date: Sep 2007

Location: Houston/DGAFistan.

^^^i have carnival on top of my queue right now, just saw JSA as well as The Man from Nowhere and dear god I still fully stand by my original statement. Wonder why they don't get more exposure? In due time, I guess.

www.DOUBLEDONUTS.com www.DOUBLEDONUTS.tumblr.com

June 10, 2011 @ 08:17 PM
Cudois

Post: 39

Join Date: Jun 2011

hmm, never watched a Korean Movie except the ones my friend's mom watches, and I'm sure those are soap operas. Theyre still entertaining as shit tho
June 13, 2011 @ 04:44 PM
ony

Post: 219

Join Date: Jun 2009

Location: CA

Hello Ghost was a good one too
June 17, 2011 @ 07:32 PM
RenAi beast

Post: 549

Join Date: Sep 2007

Location: Houston/DGAFistan.

- I also recommend "A dirty Carnival" like Apirate has mentioned. shit was intense as fux


I just saw it and maaaaaan do I fucking second that. I don't wanna spoil anything but I wasn't in my 'typical' mood when it ended.

www.DOUBLEDONUTS.com www.DOUBLEDONUTS.tumblr.com


Please login first to reply.
Back To Top