Gundam Model Kits

Jan 24, 2009 @ 17:52
Check this one out
Originally posted by Inactive User


This little guy will set you back 42,000 dollars. Yes I said FORTY-TWO THOUSAND DOLLARS.
Jan 24, 2009 @ 17:54
Check this one out

This little guy will set you back 42,000 dollars. Yes I said FORTY-TWO THOUSAND DOLLARS.

Hella cheap...lol.


And I thought 100+ for the Metallic RX-93 was expensive. :\
Jan 24, 2009 @ 18:37
man these look sick

id probly buy one already made up
Jan 24, 2009 @ 18:51
personally i prefer the action figures over the models

Yeahh, but you really can't compare the two. I mean, with action figures, you can make them attack each other and transform and do all that crap, which is tight in its own way, but with models, you just have fun building all the models and putting the parts together. Personally, I prefer models over action figures, but action figures are still dope, regardless.
Jan 24, 2009 @ 19:13
thats exactly why i like action figures
the models are boring to make and you cant even play with the finished creation
with action figures i can reenact all my fav battles or create new ones

Hmm. True. Plus, action figures are cheaper.
Jan 24, 2009 @ 20:11
Check this one out

This little guy will set you back 42,000 dollars. Yes I said FORTY-TWO THOUSAND DOLLARS.



For that price it better do what a real gundam can do, I'm talking lasers and shit.
Jan 24, 2009 @ 21:07
japan has them... lol i swear. how else can they get these realistic blue prints and numbers!? WW3 japan will dominate.
Jan 24, 2009 @ 21:20
@zye, if I ever think I might go back to frank n sons to look around, I'll tell you I guess. I can ask around for prices of the pieces you want, and get back to you to see if they're better than the deals you can get online.
Jan 24, 2009 @ 21:44
@zye, if I ever think I might go back to frank n sons to look around, I'll tell you I guess. I can ask around for prices of the pieces you want, and get back to you to see if they're better than the deals you can get online.

Hella good lookin' out.
Jan 25, 2009 @ 03:20
no

it was a series about some war in the jungle

had generic gundams fighting along with zeons and half tank half mobile suits
along with real tanks...


http://jp.youtube.com/watch?v=sGtES1hS8Z4
this one?

www.nagoyayom.com

Jan 25, 2009 @ 19:01
how is he the perfect pilot? "im the perfect soldier" and he goes off and tries to commit suicide like.. 5 times? but he is a good all round pilot. but not good enough to be an ace pilot or the best of the Gundam universe. best one has got to be amuro ray
Jan 25, 2009 @ 19:41
comparing between him and amuro in terms of skill heero isnt. dont forget the fact that every mobile suit a GW pilot gets into turns invincible for some odd reason.
Jan 25, 2009 @ 19:47
Hmm, the best pilots, imo:








IMO, the best out of all of these; Judau, Amuro, and Char
Jan 25, 2009 @ 19:49
char owned many gundam pilots and he doesnt even pilot one just his custom Mobile Suits. that is kick ass.
Jan 25, 2009 @ 20:04
eh char is like the darth vader of the series

theres always 1 guy like him

just like zechs and treize with their talgeese and epyon still got beasted on by wing zero...


lol thats called tradition. there always HAS to be some sort of Masked Antagonist thats the main characters rival. its just tradition

like how the main gundam HAS to be white, yellow, red and blue.

you guys also forget pilots like amuro werent willing to die for the greater good....

pilots in gundam wing were able to fight w/o their gundams and in it they would even self destruct their gundams to save the people amuro wouldnt even do that....


Amuro has known his lifes on the line ever since 0079, saying he wouldn't give his life is just out of common sense. i mean he IS fighting a war. every "hero" type pilot would die for a cause. unless their personality evolves far enough to understand its wrong to do so because while you may not choose to give a dam about yourself, others will.
Jan 25, 2009 @ 20:50
nooo. optimus. he dun even need a pilot!

lulz

yo im thinkin of coppin



officially titled as the most complex model ever produced for a HG.
Jan 25, 2009 @ 20:53
Nah has to be kamille. Newtypes run this shit. This guy uses the souls of the dead to power up his gundam
Jan 25, 2009 @ 22:21
i dont really like that clear rx78, but that yellow zeta goes hard. U really plan on buyin that? The price on it must be ridiculous.
Jan 25, 2009 @ 22:32
Jan 25, 2009 @ 22:56
the yellow is like 60-80 water i think itll be fine

i really want one of those 1/44s though if i ever get one of those ill put it next to those 400% bearbricks
btw for avatars you cant have gifs???


You can, just make sure they match up to the avatar standards.
Jan 25, 2009 @ 23:56
MMJ Zaku FTW blushing lol



in a local clothes store window

www.nagoyayom.com

Jan 26, 2009 @ 00:12
Steezin' in Taipei like 2 years ago
Jan 26, 2009 @ 00:27
the exia i got







basic i know but im only just getting back into the model building blushing

www.nagoyayom.com

Jan 26, 2009 @ 03:56
get some gundam liners to detail it, trust me they look so much better. or just get some decals.

and get a matte spray so it would make it look less "toyish" lol
Jan 26, 2009 @ 04:05
heress an awsome KICKASS tutorial on building and finishing kits

http://www.dannychoo.com/adp/eng/213/Gundam+Modeling+Tutorial.html
Jan 26, 2009 @ 04:08
heress an awsome KICKASS tutorial on building and finishing kits

http://www.dannychoo.com/adp/eng/213/Gundam+Modeling+Tutorial.html

Wow, this applies to like every model. o.o

Good looks, zye. I'll be needing this soon.
Jan 26, 2009 @ 04:08
honestly the action figures are so much better....


action figures = toys to play with
models = hobby that people enjoy

i dont know what the fuck your talking about.
Jan 26, 2009 @ 04:17
get some gundam liners to detail it, trust me they look so much better. or just get some decals.

and get a matte spray so it would make it look less "toyish" lol


yeah, i just wanted to build one to get back into it all again and see how tricky the new ones are blushing

got another one which i will get markers and matt spray etc for

good looks on the tutorial as well

www.nagoyayom.com

Jan 26, 2009 @ 22:45
Yom EXIA looks good. Not bad for just getting back into it. Detail it!!!

ZyeZye great tutorials!!1 I wish they had subtitles.
Please login first to reply.
HYPECHAT 0