The Official Naked & Famous Denim Thread

November 29, 2009 @ 00:02:03
7 months or weeks? If it's months, you don't do much in them, do you?


yea months nope I actually dnt do much in dem
November 29, 2009 @ 02:25:05
DOPE, just called my local Urban Outfitters and they have N&F marked at $88.

I asked him what colors they have and he said "Dark Indigo".. Not quite sure if its the actual deep indigo or if it's just regular indigo. (Will I get good fades with either or is it just the deep indigo that gives good fades? )

they just got them in stock so sizes shouldn't be a problem! I was gonna hit up my other lcoal denim store and they have these shits priced at $128.

Good thing I gave them a call..otherwise i'd be spending roughly another $45-$50 lol


The darker indigo will most likely give you better contrasting fades....
But it really depends on how much work you put into it...
Regular indigo will fade just as well as long as you beat the crap outta them
November 29, 2009 @ 02:38:13
The darker indigo will most likely give you better contrasting fades....
But it really depends on how much work you put into it...
Regular indigo will fade just as well as long as you beat the crap outta them


Thx...and F*CK i forgot to ask the Urbanoutfitter sales associate if they carried "Weird Guys"

All he said was "We JUST got a bunch of naked&famous selvage denim in stock"

Im hoping they got weirdguy jeans

by the way im from van too
November 29, 2009 @ 09:00:01
One month or so, I don't know. It only gets casual wear.


November 29, 2009 @ 16:04:43
Thx...and F*CK i forgot to ask the Urbanoutfitter sales associate if they carried "Weird Guys"

All he said was "We JUST got a bunch of naked&famous selvage denim in stock"

Im hoping they got weirdguy jeans

by the way im from van too


OOOO no way?!?!!
Which UO did you contact ? was it the one on granville in downtown??
I gotta get me another pair of jeans if they 88 bucks
November 29, 2009 @ 16:08:46
what the hell N&F at UO? when did this happen lol
November 29, 2009 @ 16:22:51
Originally posted by Inactive User
what the hell n&f at uo? When did this happen lol


yeah i wanna know too!!!! >=o
November 29, 2009 @ 16:27:51
Somebody wear the fuck out of these jawnz and post up fit pics.

It's funny that UO is calling them N&F denim.
November 29, 2009 @ 16:33:13
^^^
but they aren't right? they BETTER not be >=O
November 29, 2009 @ 17:11:16
OOOO no way?!?!!
Which UO did you contact ? was it the one on granville in downtown??
I gotta get me another pair of jeans if they 88 bucks


According to the dude I just called up last night....he specifically said "Naked&Famous"...when I asked if they had any "Unbranded Japanese Raw Selvage Denim" and that they JUST got a brand new shipment in...so i'm really confused if the unbranded shits is N&F (Can anyone clarify lol)

I need to go and see for myself if they actually got em

And yes this is the UO located in granville (Vancouver)
November 29, 2009 @ 17:12:09
Somebody wear the fuck out of these jawnz and post up fit pics.

It's funny that UO is calling them N&F denim.


Eh... they probably do have N&F jeans at the store..who knows
November 29, 2009 @ 17:15:12
I'll drop by UO this Thursday..
November 29, 2009 @ 18:00:01
The Urban Outfitters Unbranded selvedge jeans are made by N&F.
November 29, 2009 @ 18:11:46
The Urban Outfitters Unbranded selvedge jeans are made by N&F.


Whats the big difference between the two?
November 29, 2009 @ 18:32:51
these jeans r pretty damn nice
November 29, 2009 @ 20:30:35
DOPE, just called my local Urban Outfitters and they have N&F marked at $88.

I asked him what colors they have and he said "Dark Indigo".. Not quite sure if its the actual deep indigo or if it's just regular indigo. (Will I get good fades with either or is it just the deep indigo that gives good fades? )

they just got them in stock so sizes shouldn't be a problem! I was gonna hit up my other lcoal denim store and they have these shits priced at $128.

Good thing I gave them a call..otherwise i'd be spending roughly another $45-$50 lol


Are you located in Canada? It could be that if you are otherwise as someone stated the Unbranded denim supposedly are made by N&F
November 29, 2009 @ 20:39:17
The Urban Outfitters Unbranded selvedge jeans are made by N&F.


what's your source about this? link it
November 29, 2009 @ 22:58:56
well, people are calling UO and they're saying they have naked and famous in stock for $88
but I'm pretty sure they don't carry n&f
so the conclusion would be the unbranded jeans are n&f
unless people at UO are lying...
November 29, 2009 @ 23:01:07
WAJ2 god damn!
November 29, 2009 @ 23:02:32
i have skinnyguy black powerstretch
anyone know wt happens to em over time?
November 30, 2009 @ 07:39:55
what's your source about this? link it


I was told by two UO employees that the jeans are made by Naked & Famous.
November 30, 2009 @ 07:46:31
I honestly wouldn't be surprised if they're made by N&F but honestly, are they the same quality as the branded N&F jeans?
That we'll have to wait & see.
November 30, 2009 @ 12:51:49
7 months or weeks? If it's months, you don't do much in them, do you?


Wrong.

Indigo fade much slower than Deep Indigo. In fact, I have not seen a high contrast faded pair of Indigo yet. I wear mine quite a lot on/off for a year now and the progress is similar to the one posted.
November 30, 2009 @ 13:48:21
7 months or weeks? If it's months, you don't do much in them, do you?

mine are at 4-5 months of wear, and look pretty similar to those.

only thing is that mine has a lot more creases/honeycombs @ the knee part (on the backside)

fading wise, its very similar
November 30, 2009 @ 15:36:07
trying to find the cheapest n&f weird guy deep indigo cuts, anyone know where the best deal is? think overtherainbow has the best deal iv seen so far but it doesetn let me order shit on ther website so idk
November 30, 2009 @ 17:09:43
I was told by two UO employees that the jeans are made by Naked & Famous.


Like a UO employee actually knows anything....
December 01, 2009 @ 01:04:49
Like a UO employee actually knows anything....


Yeh..true! lol

i'll be checking it for myself this Thursday so hopefully these shits are actually N&F and not the unbranded shit..(But even then I'll proably cop it if its the unbranded denim) for $88 its good cheap denim lol
December 02, 2009 @ 11:25:10
trying to find the cheapest n&f weird guy deep indigo cuts, anyone know where the best deal is? think overtherainbow has the best deal iv seen so far but it doesetn let me order shit on ther website so idk


Basically any Canadian retailer will have them for cheap. Though usually in the winter months our dollar is almost on par b/c of gasoline prices, so you won't save much with the exchange. But it'll still be cheaper than the mark up by US retailers.
December 02, 2009 @ 11:52:44
Basically any Canadian retailer will have them for cheap. Though usually in the winter months our dollar is almost on par b/c of gasoline prices, so you won't save much with the exchange. But it'll still be cheaper than the mark up by US retailers.


what are some canadian retailers though?
December 04, 2009 @ 00:47:26
showroom, over the rainbow
Please login first to reply.
x