The Official Naked & Famous Denim Thread

July 07, 2011 @ 22:40:18
thats crazy fading! hope my neps will turn out like that

www.ronindivision.com

July 07, 2011 @ 23:50:34
best n&f's ive seen, hands down.
July 08, 2011 @ 00:11:00
best n&f's ive seen, hands down.


"
July 08, 2011 @ 03:19:02
best n&f's ive seen, hands down.


gotta agree, these are nuts
July 08, 2011 @ 08:28:08
How n the hell do you fade ur denim like that!? Amazing!
July 08, 2011 @ 08:48:54
Just curious are N&F jeans the same price in Canada as the US? Since they are made here after all. Also anyone know any places in Toronto area with a wide selection and good prices? Kinda sucks that all I keep hearing about is Barneys with the sales and that's US only.
July 08, 2011 @ 09:23:38
^^ yeah they dont fade too much.... been wearing mine for like 4 months off and on. They look really nice with the whiskers and combs and stuff but dont get much contrast fading as theyr pretty light to begin with


Those greys are hard as hell to photograph as well, which may explain why there aren't many photos out there. If you put them in full sun, all the contrast gets washed out. Indoors, the flash will also wash most of the contrast out. I've tried 5 or 6 different lighting situations and haven't had any luck getting a true representation of my greys.
July 08, 2011 @ 09:24:05
Those look perfect. Thanks for the pics.
July 08, 2011 @ 09:41:20
People asked earlier for good tobi discount codes use july30 for 30% off
July 08, 2011 @ 15:11:30
Nice Deep Indigos up there. smokeyface
July 08, 2011 @ 16:05:14
those deep indigos are so nice tongueface

i have a few pairs of skinnyguys in the mail that i can't wait til they arrive. . .

i really hope they fit well, tts. im pretty out of shape, so i went tts instead of sizing up for now. . .
July 08, 2011 @ 18:34:09
People asked earlier for good tobi discount codes use july30 for 30% off


Nice. thanks blushing
July 08, 2011 @ 18:55:06
hmmmm...if i were to buy a pair of skinny guys
my regular fit in levis 511(skinny) is 33 x 32, and i sag a little bit

the size marked on the skinny guys is 32
would they stretch to 33? As long as they don't stretch to 34 im happy.

what are your guys opinion on the natural indigo selvedge color. ( :

and hot damn those are some nice fades on the nfs in the last page
July 08, 2011 @ 23:55:17
I"m pretty sure that for the Skinny Guy cut that a 32 is already a 33. Don't remember what site I was at looking at the sizing chart but SG's are 1 size bigger than tag and WG is 2 sizes bigger than tag...is this true?
July 09, 2011 @ 12:50:30
I"m pretty sure that for the Skinny Guy cut that a 32 is already a 33. Don't remember what site I was at looking at the sizing chart but SG's are 1 size bigger than tag and WG is 2 sizes bigger than tag...is this true?


Yeah pretty much, cept some SG might be TTS.

nyannyanpartycat.tumblr.com/

July 09, 2011 @ 15:35:09
Hey im TTS 32 but the jeans they have are only in 29 and 31, should i down 3 sizes or buy 1 size up and hem it down to 30?
July 09, 2011 @ 16:35:06
Yeah pretty much, cept some SG might be TTS.


hmmm. Do they stretch at all then? o_0
July 09, 2011 @ 16:49:56
Hey im TTS 32 but the jeans they have are only in 29 and 31, should i down 3 sizes or buy 1 size up and hem it down to 30?


Which cut are you looking at buying?

hmmm. Do they stretch at all then? o_0


IME, most Skinny Guys stretch a lot, at least 1-2" in the waist.
July 09, 2011 @ 18:21:33
hmmm. Do they stretch at all then? o_0


my skinny guys stretched two sizes over the course of 5-6 months. i went TTS.
i feel like they would've stretched even more if i had wore them harder, but idk.
July 09, 2011 @ 19:34:38
I"m pretty sure that for the Skinny Guy cut that a 32 is already a 33. Don't remember what site I was at looking at the sizing chart but SG's are 1 size bigger than tag and WG is 2 sizes bigger than tag...is this true?


measurements can be found here.http://www.blueowl.us/scripts/psp/VB_Bridge3.dll?VBEXE=f:\InetPub\scripts\psp\bin\Search.exe&STARTLOC=0&MAXDISP=28&KEY=blueowl.us&LOCALCAT=40&LANGUAGE=US&SerchMode=IMGONLY i cant say they are correct, cuz i have no NF denim, but im sure they are right

hndlz.tumblr.com

July 09, 2011 @ 20:44:22
got about 4-5 months of wear on my elephants and was thinking of giving them a soak sometime soon. The question is if it should be a hot or cold soak? or does it not matter?
July 10, 2011 @ 03:49:25
for the Skinny Guy Indigo Stretch denim
does the "stretch" in the title indicate that it will stretch even more?

if i am 33 x 32 in levi 511 (skinnies)
assuming what you guys said is correct i should go for a size 31
simply because the skinny guys are either true to size or 1 up from the start,
and then they stretch 1-2 inches after that.
July 10, 2011 @ 13:29:36
the stretch indicates that the denim has some type of spandex incorporated into it

and just go tts. so 33 or even a 32 for you
July 10, 2011 @ 19:35:52
anyone know where to cop any for retail in the la area? online stores also?

thanks
July 10, 2011 @ 20:43:29
Just curious are N&F jeans the same price in Canada as the US? Since they are made here after all. Also anyone know any places in Toronto area with a wide selection and good prices? Kinda sucks that all I keep hearing about is Barneys with the sales and that's US only.


uncle otis
holts
over the rainbow

uncle otis is probably your best bet and chrys and mirf are cool as shit.

9 to 5 is how to survive, i ain't tryin' to survive. i'm tryin' to live it to the limit and love it a lot

July 10, 2011 @ 23:33:28
Originally posted by Inactive User
anyone know where to cop any for retail in the la area? online stores also?

thanks


Barneys
July 11, 2011 @ 01:39:01
Originally posted by Inactive User
anyone know where to cop any for retail in the la area? online stores also?

thanks

barneys, some norstroms carry it if theres one in ur area.... online is easier with coupons and discounts... karmaloop, tobi or revolveclothing.
July 11, 2011 @ 10:58:11
Originally posted by Inactive User
anyone know where to cop any for retail in the la area? online stores also?

thanks


Along with the suggestions above, American Rag Cie carries them, and I think Neiman Marcus does too.
July 11, 2011 @ 11:45:52
Got a pair of Deep Indigo Skinny Guy sz 32 in the marketplace. Let me know if u want em 150+ship OBO ....bought em n too small smh

http://hypebeast.com/forum/showthread.php?p=3082978#post3082978
July 11, 2011 @ 13:42:43
barneys, some norstroms carry it if theres one in ur area.... online is easier with coupons and discounts... karmaloop, tobi or revolveclothing.


thanks
Please login first to reply.
x