The Official Ande Whall Denim Thread

Sep 26, 2009 @ 22:06
as in give the american denim he uses a try, before he goes exclusively to japanese denim.
Sep 26, 2009 @ 22:10
Oh, okay. Gotcha! Yeah, I'll definitely try & get a pair of his denim before he starts using the japanese denim.

Thanks for the heads up!
Sep 26, 2009 @ 22:31
for real ande is gonna use only japanese selvage? didnt even know tht was goin down
Sep 26, 2009 @ 22:37
Okay so is using japanese selvage a bad thing?
Are there any positives or negatives of using japanese denim?
Sep 26, 2009 @ 23:18
negatives: no more american denim
positives: japanese denim, best on the planet
Sep 26, 2009 @ 23:39
Lol, well so its a good thing he's moving to japanese denim.
So if it is true is it worth the wait?
Sep 26, 2009 @ 23:53
i honestly don't know the pos. and neg. of american or japanese denim
why wait though, if you need the jeans, just get them
Sep 27, 2009 @ 08:09
ande wouldnt use garbage denim, so u know either way the jeans r gonna be of the best quality
Sep 27, 2009 @ 10:17
COURTESY OF Poly800rock on SUFU, he loved his grifters so much he bought another pair to break in:







These are amazing. Were they SI or DI?
Sep 27, 2009 @ 11:26
I'm pretty sure the worn pair are SI and the new ones are DI.

Cigarettes, Ice Cream and Figurines of the Virgin Mary http://www.last.fm/user/actsyalawlz

Sep 28, 2009 @ 20:25
aww sold out of the rakers/grifters
Sep 28, 2009 @ 20:41
all about slackers
Sep 28, 2009 @ 21:52
^slackers r too much of a baggy fit for my taste since i hate saggin
Sep 28, 2009 @ 21:54
its a midrise
Sep 29, 2009 @ 03:01
Lol, well so its a good thing he's moving to japanese denim.
So if it is true is it worth the wait?


It's true, he will moving to japanese denim in 4-6 weeks,The denim is 14.5oz, very dark indigo, orange line selvage, multi slub yarn. It is very high quality denim from the famous Okayama prefecture in Japan.
Sep 29, 2009 @ 03:55
I'm assuming that there will be a price increase?
Sep 29, 2009 @ 07:05
^its a possibilty, but prices just rose recently so i dont think it would
Sep 29, 2009 @ 12:07
Is there a big difference between the front-rise of the Grifters and Slackers? Like, I see the fit chart and all but has anyone actually experienced the difference?

How does the front rise on the Grifters compare to that of Skull 5010's?

www.soundcloud.com/EdHooligan

Sep 29, 2009 @ 20:36
whats grifters like 514 or 511

and rakers are like 510 right ?)
Sep 29, 2009 @ 21:28
It's true, he will moving to japanese denim in 4-6 weeks,The denim is 14.5oz, very dark indigo, orange line selvage, multi slub yarn. It is very high quality denim from the famous Okayama prefecture in Japan.


damn...
Sep 30, 2009 @ 20:40
damn...


good or bad?)
Sep 30, 2009 @ 21:03
very good..

IG - @SEANLEQUANG OG 2007 HB FINESSE

Sep 30, 2009 @ 21:26
Saw these a while back on SuFu.


I'm in between these or Imps for my next indigo pair. I'll wait until he switches to Japanese denim and see what's up.

Those Slackers look like a nice cut though, especially since it's so hard to find a slim cut leg with a normal rise.

Inactive User

Sep 30, 2009 @ 21:33
i would probably buy these, since you can get almost any type of fit with ande whall....on nudie type level
Sep 30, 2009 @ 21:43
yea Tronic, it's best to wait
i have no doubt though that they will be better than they are now
Sep 30, 2009 @ 21:49
i would probably buy these, since you can get almost any type of fit with ande whall....on nudie type level



Lmaooooo fo reel man, this guy has cuts for days.

It's hard to believe he's a 1 man team.


I am gonna wait. If they stay the same price after the denim change, then I'm grabbing these for sure.
Sep 30, 2009 @ 21:54
i would pick them up regardless cuz from what i've seen the construction of them is second to none
Oct 01, 2009 @ 00:29
why are all the sanfonized sold out and the unsanfornized are fully stocked?
Oct 01, 2009 @ 00:34
i emailed him

hes out of the sanforized denim and i assume he isnt out of the unsanforized denim

he said he wont be restocking the S1 denim so i assume he will be replacing it with the japanese denim soon
Oct 01, 2009 @ 00:51
whats grifters like 514 or 511

and rakers are like 510 right ?)


and slackers

are slackers just skinny jeans with like a high waist

like normal/baggy jeans ?)

NEW DENIM HYPE MUST HOP ON BUS
Please login first to reply.