Evolution of Denim

This post is hidden due to user account is no longer active or improper post content.

July 14, 2008 @ 18:50:19
skulls 5010xx
almost 5 months, havent worn as much lately, too hot out
no washes no soaks

July 14, 2008 @ 21:57:25
I like the fit of that Chi. Do you wear them low on your hips?
July 14, 2008 @ 23:07:08
I like the fit of that Chi. Do you wear them low on your hips?


right on the ass lol
July 14, 2008 @ 23:14:22
They're looking good but you're aware that they're gonna get dumb small when you wash them right?
July 15, 2008 @ 00:06:37
im gonna try to go for 7 before a wash
July 15, 2008 @ 00:08:53
right on the ass lol

Serious? It doesn't look like it. I want my shit to fit like that.
July 15, 2008 @ 07:21:39
why did you wash and soak soo many times. Its only been 4 months


Why not? Does he have to wait? Is there an unwritten law about denim? Does he have to follow what is perceived by the majority? Maybe he got them dirty? Maybe he has B.O? Maybe he wants a vintage-esq fade? Maybe he doesn't want jeans like everyone else?

From a member of your age and caliber I do not expect silly questions like this.
July 15, 2008 @ 10:56:40
Why not? Does he have to wait? Is there an unwritten law about denim? Does he have to follow what is perceived by the majority? Maybe he got them dirty? Maybe he has B.O? Maybe he wants a vintage-esq fade? Maybe he doesn't want jeans like everyone else?

From a member of your age and caliber I do not expect silly questions like this.


I too wondered the same thing as Jacob.
July 16, 2008 @ 19:27:10
lol @ caliber
July 16, 2008 @ 20:51:39
lol at vintage-esq
July 17, 2008 @ 08:57:33
mine apc ns for one month and a half.
wore them every day and i think they shoud faded more but.....
any advice?









thanks.
July 17, 2008 @ 11:21:37
^unless you're active, a month and a half isn't going to do a hell of a lot of fading for NSs. you just gotta wear em out for months to come if you want more fading.
July 17, 2008 @ 14:11:14
my NS's started having actual nice visible fading at around 4 months
July 17, 2008 @ 14:56:11
thanks ^ and ^^ blushing
July 17, 2008 @ 15:37:54
my APC NS at 5 months. They have stretched way too much as you can see in the side picture. So I had to shrink them back down...I did an 8 minute hot wash (the longest my oldass washing machine goes) and an hour 30 hot soak, changing the water halfway through. Sorry for all the pictures...I wanted to show the process throughout.

Fit before wash:




Before pics:



Threw them in for a hot wash with the gentle cycle for 8 minutes


Soaked them in the tub in hot water for 90 minutes...changing the water at 45 to keep it hot. These little white things came out the jeans, not too sure what they are. You can see it in the picture, theyre just floating on tp of the water.


Dried them outside


When it got dark, brought them insdie to dry


After Pics:



fit after wash:



I'm a little disapointed in them, but i'll wear them for another couple months and see how things turn out.
July 17, 2008 @ 18:04:05
^ They look good for one wash. Don't be in such a hurry to get huge contrasts. Jeans are meant to last a long time, just keep wearing them and they'll produce results. When you wash jeans, you get back a tighter fit. enjoy the journey, don't think about it too much.
July 17, 2008 @ 18:44:50
^^^ Just out of curiosity, are those sized down originally, or true to size?
July 17, 2008 @ 20:31:46
I did an 8 minute hot wash (the longest my oldass washing machine goes) and an hour 30 hot soak, changing the water halfway through.


That's a pretty damn nice house to have an old ass washing machine. blinkyeyes
July 17, 2008 @ 21:28:38
yo china man good start on those apcs. don't give up on em!
July 18, 2008 @ 05:07:11
^ They look good for one wash. Don't be in such a hurry to get huge contrasts. Jeans are meant to last a long time, just keep wearing them and they'll produce results. When you wash jeans, you get back a tighter fit. enjoy the journey, don't think about it too much.

Lol thanks for the words or wisdom. Yeah, i realized it was only 1 wash and only for 8 minutes lol, so i was expecting a little too much.
^^^ Just out of curiosity, are those sized down originally, or true to size?

sized down 2
That's a pretty damn nice house to have an old ass washing machine. blinkyeyes

haha weve been wanting to get a new washing machine and dryer for years, but just even got across to it
yo china man good start on those apcs. don't give up on em!

Nah, i'll be wearing these for a while longer and see how things goblushing
July 18, 2008 @ 05:21:42

Inactive User

cityof chi...how you size on those skulls? true or you went down?
July 18, 2008 @ 06:05:57
cityof chi...how you size on those skulls? true or you went down?


true to size
July 18, 2008 @ 12:56:18

Inactive User

sorry for blurriness...apc ns


July 18, 2008 @ 13:01:05
sized down 2


Cheers. I've been suspicious of this whole sizing down thing, but if those are sized down 2, that puts my mind at rest. That's a great fit.
July 18, 2008 @ 13:20:06
1 year mark.
1 year. Lost count on washes.




July 18, 2008 @ 14:04:25
my APC NS at 5 months. They have stretched way too much as you can see in the side picture. So I had to shrink them back down...I did an 8 minute hot wash (the longest my oldass washing machine goes) and an hour 30 hot soak, changing the water halfway through. Sorry for all the pictures...I wanted to show the process throughout.

Fit before wash:




Before pics:



Threw them in for a hot wash with the gentle cycle for 8 minutes


Soaked them in the tub in hot water for 90 minutes...changing the water at 45 to keep it hot. These little white things came out the jeans, not too sure what they are. You can see it in the picture, theyre just floating on tp of the water.


Dried them outside


When it got dark, brought them insdie to dry


After Pics:



fit after wash:



I'm a little disapointed in them, but i'll wear them for another couple months and see how things turn out.


nice job!
July 18, 2008 @ 15:20:44
Cheers. I've been suspicious of this whole sizing down thing, but if those are sized down 2, that puts my mind at rest. That's a great fit.

I definitely suggest to size down on NS, they stretch like hell. When I first got them the first button was just right, and i couldn't sag them at all. Now before the wash they were falling off my ass, and the belt was mandatory lol.

nice job!

thanksblushing
July 18, 2008 @ 15:40:13
Drewbacca
yes, a good belt is necessary to keep the waistline from stretching hardcore

Forum Administrator • @DREWKKAKE

July 18, 2008 @ 16:02:51
APC New Standard
11 Months
4 Washes



very nice... i really like how the fading and all is there but subtle.

how much did these stretch for you sizing down 2? and how often did u wash?

@brandohnn *IC findme.

Please login first to reply.
x