Evolution of Denim

January 06, 2010 @ 16:45:44 PM
Post: 4073
Join Date: Jan 2009
Location: Illinois
Black Scale x Android Hommes
January 06, 2010 @ 19:40:33 PM
Post: 253
Join Date: Mar 2009
Location: Coquitlam Bee Cee

Dukes. Day one
January 07, 2010 @ 03:04:48 AM
Post: 310
Join Date: Oct 2008
Location: Akron, OH
Day one? Man, they look really big for day one.
January 07, 2010 @ 03:10:17 AM
Post: 4013
Join Date: Apr 2007
Location: Bay Area
naw the pockets on imps are just massive
January 07, 2010 @ 04:15:07 AM
Post: 678
Join Date: Feb 2009
Location: Abq, NM
I think he just weighs like 90lbs.
January 07, 2010 @ 08:53:48 AM
Post: 691
Join Date: Oct 2008
Location: 604
APCNS PREWASH 1 YEAR



POSTWASH



I liked prewash better tongueface
January 07, 2010 @ 09:43:27 AM
Post: 253
Join Date: Mar 2009
Location: Coquitlam Bee Cee
140 actulley lol
Thats with sagging a bit too
January 07, 2010 @ 10:13:45 AM
Post: 749
Join Date: Dec 2008
Location: bklyn
damn did you spin cycle st3p?
lotta fucked up creases now
January 07, 2010 @ 10:59:51 AM
Post: 2382
Join Date: Oct 2008
Is there another way other than spin cycling and soaking? I thought you just put it in your washer.
January 07, 2010 @ 13:21:41 PM
Post: 4073
Join Date: Jan 2009
Location: Illinois
Wow that postwash turned out like shit..
January 07, 2010 @ 13:58:07 PM
Post: 760
Join Date: Sep 2009
werd dont fuck with APC's
January 07, 2010 @ 14:10:17 PM
Post: 760
Join Date: Sep 2009
lmao shit looks like a pair of express jeans now, i don't believe in APCs as starter raw denim, no need to buy that shit as your first pair

start out with FHs, sams, or IHs, or ur gonna end up with that crap, no hate
January 07, 2010 @ 14:23:45 PM
Post: 1865
Join Date: Oct 2006
Location: Brooklyn Muthafucka
st3p, did you wash inside out or hang dry?
looks really bad after wash. I just wash mine as well 1 year. Will get to photos probably this weekend.
~Lefty
January 07, 2010 @ 14:36:29 PM
Post: 760
Join Date: Sep 2009
st3p, did you wash inside out or hang dry?
looks really bad after wash. I just wash mine as well 1 year. Will get to photos probably this weekend.
~Lefty


don't bother, will prolly look the same as st3p's ~Sub
January 07, 2010 @ 14:39:07 PM
Post: 4073
Join Date: Jan 2009
Location: Illinois
LMFAO sub! HAHAHA
January 07, 2010 @ 16:13:02 PM
Post: 691
Join Date: Oct 2008
Location: 604
st3p, did you wash inside out or hang dry?
looks really bad after wash. I just wash mine as well 1 year. Will get to photos probably this weekend.
~Lefty

Washed inside out, hung dry.
Cold wash, normal cycle.
tongueface

Jeans gone to waste ):
January 07, 2010 @ 16:26:24 PM
Post: 698
Join Date: May 2009
they do look kinda like express jeans haha.
but dam that sucks =o fucked up

24

January 07, 2010 @ 16:27:39 PM
Post: 691
Join Date: Oct 2008
Location: 604



post wash.. Ugh, gross.
January 07, 2010 @ 16:56:17 PM
Post: 2382
Join Date: Oct 2008
That's life. Trial and Error. haha
January 07, 2010 @ 16:57:08 PM
Post: 691
Join Date: Oct 2008
Location: 604
If only I could go back in time bro, you have no idea.
January 07, 2010 @ 17:07:47 PM
Post: 4650
Join Date: Jan 2009
Location: ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
January 07, 2010 @ 18:07:17 PM
Post: 437
Join Date: Oct 2009
they do look kinda like express jeans haha.
but dam that sucks =o fucked up


this.
January 07, 2010 @ 22:14:02 PM
Post: 1070
Join Date: Feb 2009
Location: Boston x NJ
its all good bro, you've got those Eternals to work with... everything happens for a purpose, you'll get it right next time
January 07, 2010 @ 22:25:26 PM
Post: 691
Join Date: Oct 2008
Location: 604
I figured it out anyways :l. My washer drains and squeezes all the water out of anything thats in there after the cycle. tongueface.

What kind of fucked up washer...
January 07, 2010 @ 22:30:21 PM
Post: 1070
Join Date: Feb 2009
Location: Boston x NJ
hahaha i think its time to get a new washer... or maybe just wash your jeans in a different washer hahaha
January 07, 2010 @ 22:42:51 PM
Post: 2695
Join Date: Jul 2007
Location: Seoul, South Korea
step - your jeans are nowhere near done. Keep wearing them and you'll see that they'll begin to fade more and more.

People expect their jeans to turn out amazing after the first wash but that's really only the beginning.

ii-se.co Instagram: @iiseSEOUL Search "iise" on Facebook and like the page to support!

January 08, 2010 @ 00:01:16 AM
Post: 437
Join Date: Oct 2009
update...X-post from imp thread.

January 08, 2010 @ 01:02:14 AM
Post: 4497
Join Date: Feb 2009
^ How many times u going to post that stupid cell phone fade that u are so proud of?
January 08, 2010 @ 02:49:50 AM
Post: 164
Join Date: Aug 2008
@St3p-IMO, shouldn't have washed fam...I got 2 pair of APC, one I've had since 06...i hand wash myself in my tub (hard thing to do) and hang dry...the fade is nice...I'm a bigger dude (5'9"...210lbs) so I don't kno if that caused my fade to be diff (rocking a sz 35)...

I'm thinking about doing a pair of 3sixteen...any comments/feedback on those?
January 08, 2010 @ 04:16:18 AM
Post: 437
Join Date: Oct 2009
^ How many times u going to post that stupid cell phone fade that u are so proud of?


posted it in 2 threads? this and imp thred. :D
Please login first to reply.
x