The Official A.P.C Denim Thread

Oct 18, 2009 @ 18:22
just got my first pair of APC jeans... I'm pumped. Just wanted some advice about hemming. right now they are way to long. I don't really any stack on my jeans and was thinking about hemming them up. Then, just to wear them around the house without them dragging to much, I flipped rolled up the bottoms... the thing is I actually kinda like the look of the bottoms rolled up a touch. Anyone wear them like this instead?
Oct 18, 2009 @ 23:04
2 washes. 2 soaks. about 1 year now.
size 30 stretched to about a 33






Oct 19, 2009 @ 01:05
modernART, that shit looks proper (cept for the crotch hole). Good stuff overall
Oct 19, 2009 @ 01:23
Someone buy my NS size 32.
Oct 19, 2009 @ 01:34
Looking good modernART. Btw guys, I have an APC NS sz 27 up for sale. I sized down 1 size more than I should've.
Oct 19, 2009 @ 06:35
modernARTsmokeyface
You looking to get that Crotch Blow Out patched up?
Oct 19, 2009 @ 08:46
Originally posted by Inactive User
I would wait some more. Extra time should give it some dope contrast. Also, what you got fading in that other back pocket?


How much longer? and my phone.
Oct 19, 2009 @ 08:58
just got mine PS days ago. does the lower part of the denim(knee,calf,ankle area) stretch out after some time?
Oct 19, 2009 @ 09:17
just got mine PS days ago. does the lower part of the denim(knee,calf,ankle area) stretch out after some time?


The knee area will definitely stretch. Ankle, prolly not
Oct 19, 2009 @ 09:39
^He can post that question in here without a problem, stop tripping.

The ankle calf area WILL stretch but VERY minimally. My calves and ankle's always shrink back after a hot soak and look alot slimmer and then stretch out a bit after a few weeks of wear, again not that much really.

ii-se.co Instagram: @iiseSEOUL Search "iise" on Facebook and like the page to support!

Oct 19, 2009 @ 09:54
^thanks! been wearing since the day i got it, still feel bit tight on the knee area. well, looks like there lots of work to be done! smokeyface
Oct 19, 2009 @ 10:00
^ of course! lol. U only got it on Saturday m8. Just keep rockin, keep it dirty and enjoy your apc denim... smokeyface
Oct 19, 2009 @ 12:44
83 days, 1x warm soak, 1x dry-clean, 2x long trips.
Oct 19, 2009 @ 16:34



legit or not? ordered from Citizen for my friend but Sub says they fake,lol..i dunno if he's kidding or not ?)
Oct 19, 2009 @ 17:12
2 washes. 2 soaks. about 1 year now.
size 30 stretched to about a 33





whiskers look sick (my bad, i didn't see the ns tags)

and alex. i've seen apc's with that tag (not the retail tag, but the jean tag on the butt).
whats with apc's having various tags on them (ie. 'jeans classique, jeans tres etroit, rue..,etc.)
i've always wondered about this, i saw someone post about it before, but no real responses came out of it.

i just copped my second pair of apc's. nc, size 28. i'm just hoping they dont stretch to high hell.
is it weird that my back pockets are small though? i cant fit my wallet in there blinkyeyessmh

can anyone suggest wallets that can fit in there? i was thinking of getting a new one anyway, and raw denim looks better with wallet patches anyway so...

9 to 5 is how to survive, i ain't tryin' to survive. i'm tryin' to live it to the limit and love it a lot

Oct 19, 2009 @ 17:19
Yea those are new standards..

IG - @SEANLEQUANG OG 2007 HB FINESSE

Oct 19, 2009 @ 17:51
so can somebody break this down for me?:

What exactly is the difference between the NC's and the PS's, are the PS's bigger somewhat?
Oct 19, 2009 @ 18:06
^ PS's have wider thigh and waist area and they tapered at the bottom...
Oct 19, 2009 @ 18:15
alex - those seem legit to me

Bunch of apc's for sale, just a heads up:

http://hypebeast.com/forum/showthread.php?t=119631

ii-se.co Instagram: @iiseSEOUL Search "iise" on Facebook and like the page to support!

Oct 19, 2009 @ 19:46
I would like to get a pair of A.P.C.
Oct 19, 2009 @ 20:10
legit or not? ordered from Citizen for my friend but Sub says they fake,lol..i dunno if he's kidding or not ?)


citizens legit
Oct 19, 2009 @ 20:11
^ PS's have wider thigh and waist area and they tapered at the bottom...


i think u mean MORE tapered, cuz NC is tapered as well thts y u dont c the selvage line from knee down
Oct 19, 2009 @ 22:13
How much longer? and my phone.

6 Month mark and you should be good money.
legit or not? ordered from Citizen for my friend but Sub says they fake,lol..i dunno if he's kidding or not ?)

Same tags as my NS and I ordered from the online store.
so can somebody break this down for me?:

What exactly is the difference between the NC's and the PS's, are the PS's bigger somewhat?

Think of them like this. (From Big to Small)
Rescue>NS>PS>NC.
Will update with the fit picture in this thread when I find it.

Update:
blushing


*Edited for cbk helping ya boy out.
Oct 19, 2009 @ 22:17
Originally posted by Inactive User
Think of them like this. (From Big to Small)
Rescue>NS>NC>PS.
Will update with the fit picture in this thread when I find it.


U've got it wrong Sling if ur gonna size them like tht rescues>NS>PS>NC

PS might be more tapered, but if you've worn both NC is noticeably tighter than PS
Oct 19, 2009 @ 22:20
U've got it wrong Sling if ur gonna size them like tht rescues>NS>PS>NC

PS might be more tapered, but if you've worn both NC is noticeably tighter than PS

My fault killa, never worn PS or NC. Just noticed on the fit picture it was smaller so I assumed...>_<
Oct 19, 2009 @ 23:16
I think i'm ready to take a leap into some APC's

own 3 pair of size 34 levis , 501, 559 and 514(the slimmest ill go).
i'd like to find a midpoint between all three on an equivalent APC model , which would u guys suggest? size?

thanks.
Oct 19, 2009 @ 23:28
i think u mean MORE tapered, cuz NC is tapered as well thts y u dont c the selvage line from knee down


yea more tapered...

* also i want to note is that that chart is wrong, dont use that especially for the leg opening because its untrue for sizes past a 32 waist cause PS's have a wider leg opening than a NC's do at the higher sizes..

Mrscrouge u can go with size down 1 NS or Size down 2-3 rescue, if u dont want to go slimmer than a 514...
Oct 19, 2009 @ 23:33
I think i'm ready to take a leap into some APC's

own 3 pair of size 34 levis , 501, 559 and 514(the slimmest ill go).
i'd like to find a midpoint between all three on an equivalent APC model , which would u guys suggest? size?

thanks.


I would tell you go with NS. Its a nice fit, like a tapered 501. Anything less like NC or PS are Skinny Jeans fit.
Oct 20, 2009 @ 01:29
Do I have to size down the same amount for black new standards like the indigo ones?
Oct 20, 2009 @ 02:08
sorry for being a newb but i noticed the apc thread gets 49305940353 more replies a day than imp or small denim tread haha
Please login first to reply.