The Official A.P.C Denim Thread

Oct 11, 2009 @ 14:51
my apc take forever to fade and i been wearin them since january

http://hypebeast.com/forums/apparel/220778#4491281 IG: antoinpham

Oct 11, 2009 @ 18:41
They look alot more streaky than usual. I like the look though. And he says he's never worn? I see leg twists....


Leg twists can happen with out jeans being worn..
Oct 11, 2009 @ 20:02
my apc take forever to fade and i been wearin them since january


youre doin it wrong then. lol real talk though, how many days a week you been wearing them?
Oct 11, 2009 @ 20:05
youre doin it wrong then. lol real talk though, how many days a week you been wearing them?

lol yeah something is wrong, maybe soak your jeans? i wore 511s for 4 months straight and i got fades.

FS: http://hypebeast.com/forums/apparel/208326 WTAPS BDU

Oct 11, 2009 @ 20:37
lol yeah something is wrong, maybe soak your jeans? i wore 511s for 4 months straight and i got fades.


Lol Levi's 511s? Those will basically never fade or will take FOREVER, they're not raw.

APCs however shouldn't take that long, there's something wrong.. soak or no soak if you been wearing them for 10 months there should be fading.
Oct 11, 2009 @ 20:43
:p
Oct 11, 2009 @ 20:46
Lol Levi's 511s? Those will basically never fade or will take FOREVER, they're not raw.

APCs however shouldn't take that long, there's something wrong.. soak or no soak if you been wearing them for 10 months there should be fading.

yeah, shit took forever!! i got a lil fading at the end and some weak honey combs.

FS: http://hypebeast.com/forums/apparel/208326 WTAPS BDU

Oct 11, 2009 @ 22:07
Lol Levi's 511s? Those will basically never fade or will take FOREVER, they're not raw.

APCs however shouldn't take that long, there's something wrong.. soak or no soak if you been wearing them for 10 months there should be fading.


Ok Captain Obvious. The last two post i've seen from you are stupid ass ones.
Oct 11, 2009 @ 22:07

NS

Instagram.com/sir_fred • Grailed.com/users/15373-Airfred/wardrobe

Oct 11, 2009 @ 22:29

NS


sized down 2 I'm presuming

Buffalo Bills till I die.

Oct 11, 2009 @ 22:40
really nice fit on those jawnz
Oct 11, 2009 @ 22:47
thanks for the input a couple pages back guys. i think im gunna go with 2 down on my NC.
Oct 12, 2009 @ 01:54
I wouldnt if i were u unless u are super skinny.. Size down 1 should be good!


typically size down 2 for all, but

APC
nc=tight -1slim -2Skinny
NS=Slim -2Slim, -3Skinny, -1Relaxed
ps=NC but tapered and roomy thighs
Rescues=some people say regular fit.


This is wrong.. U dont size down 2 for all.. NC's are skinny not slim! U either stay true to size or size down 1 on NC's unless u are super skinny.. NS isnt relaxed at down 1, they are slim. size 2 is slimmer and 3 is almost skinny.. PS arent NC's, they have more waist and thigh room but are tapered, either size down 1 or possibly 2 since they have room in the thighs..
Oct 12, 2009 @ 02:16
Yeah foreal, dont give people wrong info budh... size down 2 for all.. wtf is that...??
Oct 12, 2009 @ 05:44
I wouldnt if i were u unless u are super skinny.. Size down 1 should be good!


This is wrong.. U dont size down 2 for all.. NC's are skinny not slim! U either stay true to size or size down 1 on NC's unless u are super skinny.. NS isnt relaxed at down 1, they are slim. size 2 is slimmer and 3 is almost skinny.. PS arent NC's, they have more waist and thigh room but are tapered, either size down 1 or possibly 2 since they have room in the thighs..

he's right in this

APC
nc=tight -1slim -2Skinny
NS=Slim -2Slim, -3Skinny, -1Relaxed

although it's more like -1 in nc's skinny, -2 super skinny and doing -1 in ns's is wack and pointless imo
Oct 12, 2009 @ 06:32
ns wont be skinny . i sized down 3 and only use them for skateboarding because its to big in the calves. i normaly wear diors 19cm.. thights will be fitted but the rest is just straight, dont hug calves
Oct 12, 2009 @ 08:50

NS

are those brand new or did you size down 3? mine fit like that for the 1st day then stretched out lol.

FS: http://hypebeast.com/forums/apparel/208326 WTAPS BDU

Oct 12, 2009 @ 09:05
Yea i've seen someones sized down 3 that were baggy. The tighter they are, the more they'll stretch
Oct 12, 2009 @ 13:57
7 months, 1 wash, 1 soak within the same week, soak didnt seem to pull enough indigo.


Oct 12, 2009 @ 14:41
my NC sized down 2. They are too small.

Oct 12, 2009 @ 18:58
Cop for 65?
APC NS 32

Oct 12, 2009 @ 19:02
How do I get my APC jeans to fit like this?

http://www.barneys.com/New%20Cure%20Skinny/078385483,default,pd.html

Size down 2 or get true to size? These are New Cures.
Oct 12, 2009 @ 19:03
TTS i think.
Oct 12, 2009 @ 20:19
^^^No one buys rescues....I haven't sold a pair ever...
Oct 12, 2009 @ 20:45
Who richard, those are looking really good. honeycombs are solid
Oct 12, 2009 @ 21:25
How do I get my APC jeans to fit like this?

http://www.barneys.com/New%20Cure%20Skinny/078385483,default,pd.html

Size down 2 or get true to size? These are New Cures.


if ur skinny id go down 1, if ur average size then ur prolly out of luck cuz ud have to go tts or up which would sag like hell
Oct 12, 2009 @ 21:42
I like the sag... but do they stretch
Oct 12, 2009 @ 21:47
yea. wherever there is pressure
Oct 12, 2009 @ 21:51
Cop for 65?
APC NS 32


shit did you buy it yet? i would buy ds pair so you can make your own honey combs.

FS: http://hypebeast.com/forums/apparel/208326 WTAPS BDU

Oct 12, 2009 @ 21:55
naw not yet but i wanna see if i can get the fit where my back knee would be.
Please login first to reply.
HYPECHAT 0