Free Worldwide Shipping on Orders Over $150.00 USD or more - Use Code: HBSHIP150
May 18, 2011 @ 04:09 PM
bak.

Post: 540

Join Date: Jul 2009

If I want a tight but not skin tight jeans (especially the leg opening), should I go for the skinny or the tapered ones?
How about the sizing? I go for W32 in Altamont Alamedas and my Nudie Grim Tims are W31.
Do they stretch out?

Beste Grüße aus Deutschland!

May 18, 2011 @ 04:13 PM
Juice

Post: 96

Join Date: Mar 2011

The buttons on these sucks. Top button popped within the first week now the second is loosening up. pretty weak.
May 19, 2011 @ 09:51 PM
Otacon

Post: 339

Join Date: Nov 2010

Location: Queens

my black ones look so pretty!
May 20, 2011 @ 04:13 AM
iambryantho

Post: 33

Join Date: Apr 2011

anyone got any grey skinny pics? thinkin about picking up a pair
May 20, 2011 @ 02:09 PM
Kwest_

Post: 101

Join Date: Dec 2010

Location: Ohio

Pulled the trigger on indigo tapereds last nite. Cant wait to rock em
May 21, 2011 @ 01:26 PM
Jesse Pinkman

Post: 299

Join Date: May 2011

Tapered fit when I first got them. I'm really short so I got a lot of stacks, but they settled and they don't looks as bad now.
flickr(dot)com/photos/hansgalvez/5692208980/in/photostream
May 21, 2011 @ 01:37 PM
tehcake

Post: 780

Join Date: Oct 2010

Location: Uniqlo

They looking good.

How tall are you?

nyannyanpartycat.tumblr.com/

May 21, 2011 @ 01:52 PM
Jesse Pinkman

Post: 299

Join Date: May 2011

5'44444444444
May 21, 2011 @ 04:53 PM
tehcake

Post: 780

Join Date: Oct 2010

Location: Uniqlo

Woah, someone shorter than me. Haha. Welcome to the short gang. I'm only an inch taller.

nyannyanpartycat.tumblr.com/

May 21, 2011 @ 07:47 PM
slap

Post: 3776

Join Date: Oct 2010

Location: sgv.la

Started my Unbranded back in November 9, 2010.
It's been about 6 months, and I decided to do a cold soak.
Indigo Skinnys, Size 33.
Before waist: 33.4 in
After soak: 32.2in
Shrunk 1.2 inches.
Soak in a bucket of cold water for ~3 hours. After, I agitated it a little bit, poured out that water (was nasty yellow from dirt and starch), refiled bucket, and stuck jeans inside just to rinse. Hung outside until dry. It was very stiff after drying, and could stand up by itself! I'm wearing them now, and they are getting soft with every way. Actually smell worse than before lol. Ok, now the pictures.
Pictures taken at different time of the day.
9am, and 5pm.

Before Soak







After Soak
A little wrinkled, cause I shoved it into a buckle to soak. Will smooth out with wear.


$81 selvedge denim: https://www.weargustin.com/invite_from/4200 Karmaloop/Plndr Rep: SLAP20.

May 21, 2011 @ 08:30 PM
YetiSmasher

Post: 36

Join Date: May 2011

jeanz
May 21, 2011 @ 08:53 PM
Jesse Pinkman

Post: 299

Join Date: May 2011

Woah, someone shorter than me. Haha. Welcome to the short gang. I'm only an inch taller.


Short gang or die.
May 23, 2011 @ 07:51 PM
Pebls

Post: 3

Join Date: May 2011

How much do these stretch in the thighs?
I got 32 TTS and the fit is pretty good except the thighs are close to skin tight. Should I return and get 33's.

They are essentially skinny jeans on me right now.
May 23, 2011 @ 08:10 PM
Jesse Pinkman

Post: 299

Join Date: May 2011

They do stretch, but not much.
Maybe an inch max.
May 23, 2011 @ 11:37 PM
Pebls

Post: 3

Join Date: May 2011

Well shit, could I send them back to karmaloop even though I've tried them on?
May 23, 2011 @ 11:56 PM
slap

Post: 3776

Join Date: Oct 2010

Location: sgv.la

Are you tags still on? If tags are off, then no.
Try to sell them here.

I wear size 33. Thighs were skin tight, but they fit well.
I think they're stretch well enough.

$81 selvedge denim: https://www.weargustin.com/invite_from/4200 Karmaloop/Plndr Rep: SLAP20.

May 25, 2011 @ 03:01 PM
michaelgd

Post: 140

Join Date: Mar 2011

How do you size on the tapered fit? TTS? What about skinnies? I wear a size 30 waist in STFs and don't know what to get in these. Thinking about picking up a pair if I ever see them on sale.
May 25, 2011 @ 03:19 PM
dillasaysgo

Post: 79

Join Date: May 2011

TTS in tapered fit. theyll be tight at first, but theyll stretch. go 1 up in the skinny fit. if you go up 2 theyll be too loose. i went up from a 28 to a 29 in the skinny cut and they fit great in the waste (im a fairly skinny guy, btw)

wtb: supreme ss11 leaves camp in KHAKI any condition

May 25, 2011 @ 04:06 PM
tehcake

Post: 780

Join Date: Oct 2010

Location: Uniqlo

TTS in tapered fit. theyll be tight at first, but theyll stretch. go 1 up in the skinny fit. if you go up 2 theyll be too loose. i went up from a 28 to a 29 in the skinny cut and they fit great in the waste (im a fairly skinny guy, btw)


Do you have any pictures?

nyannyanpartycat.tumblr.com/

May 25, 2011 @ 04:27 PM
Pebls

Post: 3

Join Date: May 2011

Are you tags still on? If tags are off, then no.
Try to sell them here.

I wear size 33. Thighs were skin tight, but they fit well.
I think they're stretch well enough.


Yeah I sagged them a little and now the fit is on point so I'm gonna keep them.

Gonna wear these hard
May 25, 2011 @ 09:50 PM
Sonorously

Post: 31

Join Date: Jan 2011

Anyone interested in a pair of 32 indigo tapered? They're a size too big for me.
May 26, 2011 @ 03:53 PM
michaelgd

Post: 140

Join Date: Mar 2011

TTS in tapered fit. theyll be tight at first, but theyll stretch. go 1 up in the skinny fit. if you go up 2 theyll be too loose. i went up from a 28 to a 29 in the skinny cut and they fit great in the waste (im a fairly skinny guy, btw)


Thanks. Also interested in some pictures if you have any.
May 26, 2011 @ 05:20 PM
Snuggie Fresh

Post: 19

Join Date: May 2011

These look nice for $80. Gonna scoop some up soon
May 26, 2011 @ 09:04 PM
cantfade_me

Post: 279

Join Date: Feb 2009

Location: 714/858, CA

Brand New
brand new pair of unbranded vs. apc ps about 2 years w/ 4 washes



May 28, 2011 @ 01:54 AM
reversal

Post: 914

Join Date: Jul 2010

^ Are those the black pairs or is it just the lighting that makes it look dark?
May 28, 2011 @ 01:12 PM
tehcake

Post: 780

Join Date: Oct 2010

Location: Uniqlo

The unbranded denim in indigo has a black hue to it imo.

nyannyanpartycat.tumblr.com/

May 28, 2011 @ 07:18 PM
Cameltoe

Post: 364

Join Date: Sep 2010

can some please post a fit pic on tapered.

May 28, 2011 @ 07:37 PM
tehcake

Post: 780

Join Date: Oct 2010

Location: Uniqlo

Pictures of my 28 tapered soaked.



I'm 5'5, weigh 124lbs.


Here you go CamelToe.

nyannyanpartycat.tumblr.com/

May 30, 2011 @ 01:28 PM
j0el1212

Post: 2

Join Date: May 2011

Nope. Just the day to day life of a high school student. They've been through a lot though haha. Wild parties, travelling, you name it.


what was ur washing procedure? and did they become more comfortable after the first wash?
and did the combs and such become more distinguished after the first wash?
thx :D
May 30, 2011 @ 03:22 PM
fruity_smell

Post: 168

Join Date: Jul 2010

what was ur washing procedure? and did they become more comfortable after the first wash?
and did the combs and such become more distinguished after the first wash?
thx :D

I used the machine to cold wash them. They didn't lose too much indigo but a fair amount of starch. The washes brang out a good amount of contrast and they started to fade faster after the first wash. They are really soft now at 10 months. More pics:



Compared to at 5 months after the first wash:


Please login first to reply.
Back To Top