Free Worldwide Shipping on Orders Over $150.00 USD or more - Use Code: HBSHIP150
February 27, 2007 @ 01:25 AM
Epoc

Post: 58

Join Date: Feb 2007

read around the forums a bit and... is it true that the 501 Levi STF Raw Denim are only around 40 bucks in like Seattle? If so, anyone know where a good place is to find them? Gonna check out Complex and Dutil in Vancouver to check out the prices and what not, but I want to get them cheaper razz
February 27, 2007 @ 01:34 AM
eddyz

Post: 242

Join Date: Mar 2006

u can get stf at the outlet mall. but most people go there and buy all of them and leaving the fat ass 40+ sizes left.

best to call the store and check for stalk before wasting time driving down south.
February 27, 2007 @ 08:22 PM
superfreak6

Post: 4

Join Date: Nov 2006

what's the difference between STF levis jeans and just normal 1s?
and can some1 post a pic of what they look like or what you do to shrink them?
and.. how u tell if its stf or not?
thanks
February 27, 2007 @ 08:43 PM
Epoc

Post: 58

Join Date: Feb 2007

well they have the Shrink To Fit sign on the jeans to tell you that its STF..
February 27, 2007 @ 10:44 PM
eddyz

Post: 242

Join Date: Mar 2006

ya, sears.com will have it. but shipping + customs might not be worth it.
February 28, 2007 @ 12:37 AM
Epoc

Post: 58

Join Date: Feb 2007

I live in Vancouver.. Anyone know what the prices of 501 STF's are around here? Might checkem out this week..
February 28, 2007 @ 02:30 AM
slacker86

Post: 156

Join Date: Oct 2006

55$ from levis store as i recall
but these are now the raw unwashed 501xx, there just regular 501 stf smile
February 28, 2007 @ 02:42 AM
eddyz

Post: 242

Join Date: Mar 2006

complex has it for a rip off price of 90 dollars
February 28, 2007 @ 03:22 AM
superfreak6

Post: 4

Join Date: Nov 2006

could some1 post a pair of how it looks like?
or what the differnece between the STF and the normal 1s are
February 28, 2007 @ 04:49 AM
soundbomber

Post: 2596

Join Date: Jan 2007

I got mine from Sears last year on sale for $30.







February 28, 2007 @ 11:06 AM
Smurf

Post: 775

Join Date: Aug 2006

Location: Toronto

I've scoured Sears and all those crappy ass department stores. I have never ever seen anything like that. Which location?
February 28, 2007 @ 11:58 AM
slacker86

Post: 156

Join Date: Oct 2006

yeah which sears location actually carries the 501xx
February 28, 2007 @ 05:59 PM
soundbomber

Post: 2596

Join Date: Jan 2007

It was a Sears in California, but if you're going to call Sears and order it you're better off calling Levis.
February 28, 2007 @ 06:03 PM
soundbomber

Post: 2596

Join Date: Jan 2007

It was a Sears in California, but if you're going to call Sears and order it you're better off calling Levis.
February 28, 2007 @ 06:39 PM
n0cturnal

Post: 691

Join Date: Jul 2006

do they have these jeans over at the factory one outlets in niagara
February 28, 2007 @ 06:50 PM
DunkPunk

Post: 4604

Join Date: Jun 2006

Location: L.A.

i bought min for 32.99$ macys. in the mall

CURRENTLY IN LONDON.

February 28, 2007 @ 06:53 PM
Smurf

Post: 775

Join Date: Aug 2006

Location: Toronto

It was a Sears in California, but if you're going to call Sears and order it you're better off calling Levis.


bomber! i thought you meant in Canada, or better yet Toronto.

Anyways, I'll probably cop them at OverTheRainbow.

How do these fit, in comparison to Nudie Even Stevens?

To be honest, I've never even worn a pair of 501s. Only because everytime I see them, they look like shit. The hype has got to me, because I ony really wear raw denim these days.
February 28, 2007 @ 07:55 PM
Epoc

Post: 58

Join Date: Feb 2007

55$ from levis store as i recall
but these are now the raw unwashed 501xx, there just regular 501 stf smile


whick levis is this? is this in vancouver we talkin??

yeah.. 75 is OD for those jeans imo.. any places in seattle that have them??confused
February 28, 2007 @ 08:05 PM
PSiBeR

Post: 33

Join Date: Oct 2006

I bought my 501's from The Bay...

its Pre-Shrunk ones not STF.

I checked out Yorkdale's Levi's store I asked the guy do you have any Shrink to Fit 501's he replies yep.. these will shrink to fit once you wash it, lmao. He pointed out the Pre-Shrunk 501's.
February 28, 2007 @ 08:31 PM
slacker86

Post: 156

Join Date: Oct 2006

in seattle, just go downtown to the Levis Store...its like 45$USD i think

in Vancouver, the only place to get the 501xx raw unwashed STF is complex
and dutil i think? but they charge like 90$CAD here?
February 28, 2007 @ 11:17 PM
soundbomber

Post: 2596

Join Date: Jan 2007

bomber! i thought you meant in Canada, or better yet Toronto.

Anyways, I'll probably cop them at OverTheRainbow.

How do these fit, in comparison to Nudie Even Stevens?

To be honest, I've never even worn a pair of 501s. Only because everytime I see them, they look like shit. The hype has got to me, because I ony really wear raw denim these days.


Levis is shit compared to Nudie, but for the price you can't go wrong and they are raw denim. Personally, I'd buy a pair of LVC Japan 1947 501's over 501XX STF's anyday.
February 28, 2007 @ 11:21 PM
soundbomber

Post: 2596

Join Date: Jan 2007

bomber! i thought you meant in Canada, or better yet Toronto.

Anyways, I'll probably cop them at OverTheRainbow.

How do these fit, in comparison to Nudie Even Stevens?

To be honest, I've never even worn a pair of 501s. Only because everytime I see them, they look like shit. The hype has got to me, because I ony really wear raw denim these days.


Levis is shit compared to Nudie, but for the price you can't go wrong and they are raw denim. Personally, I'd buy a pair of LVC Japan 1947 501's over 501xx STF's anyday.
March 1, 2007 @ 12:58 AM
slacker86

Post: 156

Join Date: Oct 2006

Personally, I'd buy a pair of LVC Japan 1947 501's over 501xx STF's anyday.


haha who wouldnt. you could get a couple pairs of regular 501xx for the
price of 1 pair of jp 47's smile
March 1, 2007 @ 02:08 AM
Smurf

Post: 775

Join Date: Aug 2006

Location: Toronto

I'm still gonna see what they look like. So where the hell can I source a pair of LVC's? I wear a size 36 waist (34 if they stretch).

Please let me know, I'm very interested in copping a pair.

I love my Even Stevens but I gotta get a taste of the LVCs. That's all I ever see anyone mention.

Where are the LVC's soundbomber, or anyone else?

LMK.
March 1, 2007 @ 01:06 PM
Ry'on

Post: 275

Join Date: Oct 2006

man, nobody sells legit STF's in canada, you have to get them in the US, complex and other stores, just buy them for cheap in the US and sell them here cause nobody sells them, so if ur in van, drive to bellingham and go to sears.
March 1, 2007 @ 08:15 PM
Epoc

Post: 58

Join Date: Feb 2007

man, nobody sells legit STF's in canada, you have to get them in the US, complex and other stores, just buy them for cheap in the US and sell them here cause nobody sells them, so if ur in van, drive to bellingham and go to sears.


whats prices like down there at sears?? I'm guessing ~45 -50 huh?
March 1, 2007 @ 10:07 PM
JdtheJedi

Post: 11

Join Date: Jan 2007

Location: van,bc

sears in bellingham,, i got some at xmas for 33bucks. on sale regular like 36. haha. stf are dope for the price, too bad the rain in vancouver destroys that shit.
March 2, 2007 @ 08:21 AM
Eugene K.

Post: 808

Join Date: Dec 2006

Location: Hong Kong

yeh just go to bellingham as ry'on mentioned... shouldn't be over $40 USD... they had Carhartt's there as well ahah
March 2, 2007 @ 04:45 PM

Inactive

THE LEVI'S 501xx SHRINK-TO-FIT ARE DISCOUNTINUED IN CANADA.
March 2, 2007 @ 04:58 PM
Staff

Post: 332

Join Date: Jun 2008

Levis STF's are NOT sold in Canada, the only places that may have them is the Levis Outlets, but most likely by now they will be all gone at outlets or just weird sizes.


And they have been discontinued for a long time now.

Please login first to reply.
Back To Top