Free Worldwide Shipping on Orders Over $150.00 USD or more - Use Code: HBSHIP150
January 13, 2009 @ 12:51 PM
wxyz

Post: 1308

Join Date: Jan 2007

^ its just a bracket
January 13, 2009 @ 12:57 PM
awFilms

Post: 59

Join Date: Dec 2008

Location: WA


aWfilms- info on the front plate angle thing you did? i wanna do that hella bad is there a way i can do it homemade or do i have to buy the kit?


got it in japan. they sell some other ones at Autozone though.. little bit different but does the same thing.
January 13, 2009 @ 04:57 PM
martJOB

Post: 178

Join Date: Jul 2006

Location: washington

Can someone explain this whole camber shit? I dont understand by you'd want your wheels angled like that. I remember when I first saw that shit on like mini trucks and show trucks where the front wheels are all fuckin splayed out but I just dont see the point. Just buy rims and tires that fit
January 14, 2009 @ 12:15 PM
awFilms

Post: 59

Join Date: Dec 2008

Location: WA

^ you make me LOL... very hard.
January 14, 2009 @ 12:44 PM
8ks54

Post: 18

Join Date: Jan 2009

Can someone explain this whole camber shit? I dont understand by you'd want your wheels angled like that. I remember when I first saw that shit on like mini trucks and show trucks where the front wheels are all fuckin splayed out but I just dont see the point. Just buy rims and tires that fit


obnoxious camber is stupid. but camber in racing application or even aggressive street/track cars is helpful when getting them to turn in or exit corners.

your talking about stretched tires and and aggressive fitments. this was a major thing in the euro crowd, spread to the rest of the scene. now it is used on drift and showcars. ah well...
January 14, 2009 @ 03:39 PM
martJOB

Post: 178

Join Date: Jul 2006

Location: washington

well i knew it was a racing type of thing but then when i was it on the VIP style cars i was like wtf?
January 14, 2009 @ 09:38 PM
wxyz

Post: 1308

Join Date: Jan 2007

^ it is a culture thing, that people do, because they like to buy
wheels that "dont fit" to average peoples standards and make them fit.


its a cool concept
January 14, 2009 @ 10:32 PM
8ks54

Post: 18

Join Date: Jan 2009

^
yeah, its a style thing along with stretched tires. look at any JDM styled drift car and you'll see the tire literally stretching to fit on the rim, mostly done for style, but it tends to make the sidewall stiffer, thus able to initiate a drift easier and keep the angle/line easier since it is more consistant than a buldged out tire. (alot of posers will tell you that this is what they use it for, but 99.9% thats BS)

norm is anything more than -2.5* of camber for the street is overkill, especially on street tires. r compunds are different, but then again if your running r compounds, chances are your running on the street very little with those.
January 14, 2009 @ 10:43 PM
martJOB

Post: 178

Join Date: Jul 2006

Location: washington

well i was just thinking that if the wheel is to big to fit when standing straight up then why even bother? i didnt know what it was all about and i was just curious thats all
January 15, 2009 @ 10:43 PM
Zachh

Post: 437

Join Date: Jan 2008

Here's mine, nothing compared to everyone else's cars.



Yup.
January 15, 2009 @ 11:04 PM
deadpooL

Post: 2374

Join Date: Jun 2008

Location: Tokyo

^^
clean. good shit.
January 15, 2009 @ 11:12 PM
unknown force.

Post: 3969

Join Date: Nov 2007

Location: san diego

looks better then mine haha what year
January 16, 2009 @ 09:17 AM
Zachh

Post: 437

Join Date: Jan 2008

It's a '73 with pre-67 front fenders.

Thanks deadpool

Nice Super too Unknown, I miss my old one.
January 16, 2009 @ 03:16 PM
wxyz

Post: 1308

Join Date: Jan 2007

^
yeah, its a style thing along with stretched tires. look at any JDM styled drift car and you'll see the tire literally stretching to fit on the rim, mostly done for style, but it tends to make the sidewall stiffer, thus able to initiate a drift easier and keep the angle/line easier since it is more consistant than a buldged out tire.



this is a retarded ass statement. having stretched tires doesent have alot to do with sidewall stiffness or "consistancy". yeah i stretch my tires but im smart enough to know that it doesent make a difference, if anything stretching degrade the performance. if you dont believe me go look at d1 cars, or any other pro or semi pro drivers. you dont see any stretch on their cars. drifting is about grip.
January 16, 2009 @ 03:25 PM
8ks54

Post: 18

Join Date: Jan 2009

this is a retarded ass statement. having stretched tires doesent have alot to do with sidewall stiffness or "consistancy". yeah i stretch my tires but im smart enough to know that it doesent make a difference, if anything stretching degrade the performance. if you dont believe me go look at d1 cars, or any other pro or semi pro drivers. you dont see any stretch on their cars. drifting is about grip.


^hey dumbass, i worked on several d1 cars and many time attack cars down here in so cal. let me guess, you have only looked at pictures and never really driven or been in a d1 or formula d car. i guess you coulda gone to formula d in seattle, but thats probably the extent of your drift experience. been to japan recently? take a look at ueo's ae86 when he was running irwindale, or even NOB's s15, or kumakubo's wrx at ebisu, but then again, doubtful you have ever been and seen his car in action. dont tell me what a stretch can achieve. have you even driven your car to feel a sidewall buldge or even know what tire squirm is? doubtful..

no shit drifting is about grip, did i say it wasnt?
January 17, 2009 @ 01:10 AM
martJOB

Post: 178

Join Date: Jul 2006

Location: washington

i love how whenever an arguement about cars start everyone automatically becomes a car expert...lol.
January 17, 2009 @ 01:13 AM
miz818

Post: 165

Join Date: Aug 2008

Location: LA, CA

yeah i know i dont even bother talking cars anymore with friends....or people that dont even push whips and talk shit about cars they cant afford.
January 18, 2009 @ 03:01 AM
awFilms

Post: 59

Join Date: Dec 2008

Location: WA

yeah brooo this guys a mecahnic... nah i didnt film FD or anything and talk to anyone ya know??

lol i love people liek you who have to brag about working on some "beast" drifters car.

Like the people said above comes to who knows more. haha who fucking cares.
January 19, 2009 @ 10:21 PM
8ks54

Post: 18

Join Date: Jan 2009

yeah brooo this guys a mecahnic... nah i didnt film FD or anything and talk to anyone ya know??

lol i love people liek you who have to brag about working on some "beast" drifters car.

Like the people said above comes to who knows more. haha who fucking cares.


sorry, coming for someone who run's megan coilovers, i honestly dont give a fuck.
January 20, 2009 @ 04:13 AM
justsomedude

Post: 879

Join Date: Nov 2008

Location: Nor Cal girls are ug...

2008 BMW X5




justsomedude.us

January 20, 2009 @ 06:34 PM
bosc0

Post: 320

Join Date: Aug 2008

Location: Oz

you guys don't get the pumped guard on the X5 over there?
January 20, 2009 @ 07:36 PM
EATsleepJDM

Post: 77

Join Date: Mar 2008

Location: Manila, Illinois

haha heres some more.

Before it went into winter mode and took all my stuff off. And this was before i got my alignment so i had some positive camber.









&)perfect
January 20, 2009 @ 10:52 PM
awFilms

Post: 59

Join Date: Dec 2008

Location: WA

sorry, coming for someone who run's megan coilovers, i honestly dont give a fuck.


yeah and no one gives a fuck you work on some fd cars.. woo hoo your helluh badass now.
January 21, 2009 @ 02:35 PM
8ks54

Post: 18

Join Date: Jan 2009

yeah and no one gives a fuck you work on some fd cars.. woo hoo your helluh badass now.


i know, and i dont care. never said i was badass, just saying what i wanna say. but could care less of what someone with shitty parts on his car says abotu anything car related. what else you got on there, rotas?
January 21, 2009 @ 10:04 PM
babyshoe

Post: 1414

Join Date: Aug 2008

Location: Downtown LA

I guess I just spent too much time on audizine, everyone was all about high priced coilovers and pretty much shunned anything that wasn't top notch. I just heard bad things about megan coilovers from my friend who has a slammed g35 sedan.
January 21, 2009 @ 10:13 PM
wxyz

Post: 1308

Join Date: Jan 2007

i know, and i dont care. never said i was badass, just saying what i wanna say. but could care less of what someone with shitty parts on his car says abotu anything car related. what else you got on there, rotas?


lol dudes fighting with kids over the internet on a clothing forum about cars.

cool beanz
January 22, 2009 @ 12:11 PM
martJOB

Post: 178

Join Date: Jul 2006

Location: washington

why dont you guys just race...
January 22, 2009 @ 12:16 PM
J

Post: 168

Join Date: Feb 2006

Location: Ann Arbor

i need rims sad
January 22, 2009 @ 05:45 PM
bosc0

Post: 320

Join Date: Aug 2008

Location: Oz

and a better camera smile
January 23, 2009 @ 05:45 AM
araw at bituin

Post: 2612

Join Date: Jun 2007

Location: SFxAZ



http://instagram.com/qyel


Please login first to reply.
Back To Top