Free Worldwide Shipping
Spend $150 USD or more. Click for details.
September 16, 2008 @ 11:27 PM
malaujai

Post: 512

Join Date: Feb 2006

holy shit i drooled so much i almost drowned..

im gonna spam some links now:
www.dpreview.com/news/0809/08091705canon_5dmarkII.asp
http://www.marketwatch.com/news/story/canon-usa-introduces-highly-anticipated/story.aspx?guid={A9326CCF-9CD6-4BB7-AFC4-8DA5441F6C7E}&dist=hppr
photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=570083

shittttttttttt
September 16, 2008 @ 11:58 PM
positive.vibes

Post: 23

Join Date: Aug 2008

Location: new jersey.

am i reading this right? it doesn't support the EF-S lenses?
they're gonna go back to how the 10d's mounting system was i suppose? sorta kinda.
September 17, 2008 @ 12:39 AM
grug01

Post: 413

Join Date: Oct 2006

Location: Perth, West Australi...

^ it's a full frame camera. EF-S lenses sit too close and obstruct the mirror reflex. Also, even if you were able to fit an EF-S lense it wouldn't expose the full area of the sensor

d90 just got murked


not really if you consider the price bracket each camera is aimed at. the rrp on the 5Dii is nearly 3x the D90
September 17, 2008 @ 10:41 AM
Peter Suh

Post: 5483

Join Date: Nov 2008

Oh so sessy..
September 17, 2008 @ 11:38 AM
indirectdelete

Post: 1900

Join Date: Nov 2007

Location: Brooklyn, NY

It's things like this that make me wish I shot Canon.
September 17, 2008 @ 12:52 PM
Citizen-16657

Post: 2985

Join Date: Jul 2007

my 1D is going up for sale!!!!
September 17, 2008 @ 01:19 PM
Weisshaus

Post: 730

Join Date: Jan 2007

Location: Tokyo, Japan

SHIT you beat me too it! I shoulda posted this, this morning!

Fucking dope news! Glad i went with the 40D instead of the 5D.

Although i dont intend to buy this anytime soon (costly bitch) i cant wait for it to release!
HD vidcam? Dooooooooooppppppppppeeeeeeee!!!!!
September 17, 2008 @ 02:42 PM
arjan

Post: 405

Join Date: Dec 2007

Location: New York

fuck why the 1/200th sync speed?

man i'm disappointed , should of had atleast 6fps, more AF points and a better focusing system..

and 22mp is gonna be a pain if all you shoot is 4bit RAW @ 22MP, your lookin at around 50 MB per file..

well looks like it was made for portraits and studio photographers, mainly
September 17, 2008 @ 04:29 PM
malaujai

Post: 512

Join Date: Feb 2006

^ agree about the sync speed.

To be honest, I never really expected TOO much of an upgrade. The hype got me at the time, I must admit.

Really though, this is good news no matter what for those looking to jump to full frame bodies. There is now the choice of spending more and getting a great body with some newer (albeit, some are gimmicky) features or purchasing a 5D for a knock-down price.
September 17, 2008 @ 06:32 PM
Drebrooklyn

Post: 3756

Join Date: May 2006

Location: Brooklyn

what's with all these companies adding video capabilities to the cameras now
September 17, 2008 @ 06:54 PM
arjan

Post: 405

Join Date: Dec 2007

Location: New York

what's with all these companies adding video capabilities to the cameras now


yeah i know fuck that shit..its like "HD disks and direct DVD recording media"

it gets all the kids hyped up like wowowow i can take photos on a slr and video..HD VIDEO1!!?!?!? ZOMG HEARTATTACKZZ

and fuckin i hate when kids are like yo how many megapixelz is your camera?!

shit only 7 your camera must suck..my canon powershot G10 is 14.7 megapixels mines better ..

..please gtfo
September 18, 2008 @ 12:07 AM
ByFuryAtTheHea

Post: 82

Join Date: Jul 2008

what's with all these companies adding video capabilities to the cameras now


As a photojournalist in this day and age you have to not only know how to shoot stills, you need to know video as well if you plan on working for any media. So for me its great the the two are being integrated together.

Please login first to reply.
Back To Top