Official Film Thread

November 21, 2012 @ 22:20:53 PM
Post: 9174
Join Date: Nov 2006
Location: Atlanta
Haha that perm/fedora combo is tight bruh I can dig it. Very insightful lol. But word we should do more constructive criticism here instead of saying "nice tones" or "good colors". Like saying one or two things you like, and one or two things you that could be improved will definitely help us become better in the long run.

But now I get your skyfall series @reiyjs, I just didn't know what you were trying to do, but now that you explained it everything seems more cohesive. Maybe adding a little caption about what your series is about will help your audience understand what's going on? And I still don't know why that latin title is significant (even after googling it lol), so a simple explanation wouldn't hurt.

edit- and when i meant the lighting looks flat i didnt mean for all your pics in the series, just the one u posted here.
November 21, 2012 @ 22:31:41 PM
Post: 397
Join Date: Feb 2012
Location: US
Haha that perm/fedora combo is tight bruh I can dig it. Very insightful lol. But word we should do more constructive criticism here instead of saying "nice tones" or "good colors". Like saying one or two things you like, and one or two things you don't like will definitely help us become better in the long run.

But now I get you @reiyjs, I just didn't know what you were trying to do, but now that you explained it everything seems more cohesive. Maybe adding a little caption about what your series is about will help your audience understand what's going on? And I still don't know why your titles are significant (even after googling them lol), so a simple explanation wouldn't hurt.

For me its more about what the viewer takes from the series and what concept they get from it. I want them to have their own ideas about what ties all the images together. For me, if I have a description I feel that it takes away from the experience. But yes, I see what you're saying about the titles. I changed the concrete series to english but for the sky series I'l have to keep it in french, it just flows so much better. This is really good criticism, thank you.

Edit: Scratch everything that I just said. I just finished writing a statement for this series because I'm sending it off to a few magazines that require it. Holy shit. After writing that statement I feel so much better about this series and I feel the images actually work with the concept I wrote down.
November 23, 2012 @ 14:22:12 PM
Post: 604
Join Date: Jun 2012
cape town, south africa. taken this morning. sorry cant scan it for another 2 weeks, but wanted to share.

November 23, 2012 @ 14:47:27 PM
Post: 7
Join Date: May 2012
Some old stuff from Malawi. Forgot about some of these...





November 24, 2012 @ 00:05:03 AM
Post: 456
Join Date: Apr 2009
Location: Japan



November 24, 2012 @ 18:20:00 PM
Post: 171
Join Date: Oct 2012
Location: London/Newham/Harlem
Some nice photos here for real.
November 24, 2012 @ 19:57:21 PM
Post: 224
Join Date: Nov 2010
Olympus XA2 ektar100.







November 24, 2012 @ 20:13:37 PM
Post: 111
Join Date: Feb 2006






November 24, 2012 @ 23:04:22 PM
Post: 1247
Join Date: Jul 2010
Location: the golden state








stylus epic/superia 400

not digging the scans walgreens did for me

shitty scanner also

whatever
November 25, 2012 @ 00:04:38 AM
Post: 2341
Join Date: Aug 2010
Location: SD \\ CHI
Originally posted by Inactive User

smh RIP

--

I re edited one of my older shots
November 25, 2012 @ 15:26:43 PM
Post: 1587
Join Date: Dec 2011
Location: Vermont
Has anybody here tried making Film Soup?
I read about it on a blog and it seemed really interesting and different so I'm gonna try it out. I made my 'recipe' last night and used 3/4 cup of boiled water, 1/4 cup of detergent, 1 teaspoon of silica gel and a roll of expired superia 400.
Heres the the post I read it from for anyone interested http://coolgirlsshootfilm.tumblr.com/post/10400674903

Also, if anybody has done this before, I'd love to see your results!

chadacadabra.tumblr.com

November 25, 2012 @ 22:48:43 PM
Post: 2341
Join Date: Aug 2010
Location: SD \\ CHI
Has anybody here tried making Film Soup?
I read about it on a blog and it seemed really interesting and different so I'm gonna try it out. I made my 'recipe' last night and used 3/4 cup of boiled water, 1/4 cup of detergent, 1 teaspoon of silica gel and a roll of expired superia 400.
Heres the the post I read it from for anyone interested http://coolgirlsshootfilm.tumblr.com/post/10400674903

Also, if anybody has done this before, I'd love to see your results!


yeah i tried this. it's kind of a gimmick imo because all your shots look a little weird. try it on a test roll first
lemon juice, soap, hot water



http://www.flickr.com/photos/bkbrown/

this guy does it well

http://www.flickr.com/photos/nathanbobey/sets/72157630300963130/
November 25, 2012 @ 22:56:46 PM
Post: 1587
Join Date: Dec 2011
Location: Vermont
Good looks @bkbrown. Do you know of any other cool methods of film manipulation?

chadacadabra.tumblr.com

November 25, 2012 @ 23:05:34 PM
Post: 2341
Join Date: Aug 2010
Location: SD \\ CHI
@chadacadabra I know of boiling, shampoo, coffee, soap, lemon juice (lots of colors here)

look up "film destroy" or "film boiling" or "film lemon juice" on google

i used to find a lot of it on flickr and lomography

just make sure to put the film canister in a bag with rice or out in the sun to dry
November 26, 2012 @ 06:44:36 AM
Post: 2049
Join Date: Apr 2012
real talk gonna need links where to buy cheap film 2moro
November 26, 2012 @ 07:01:07 AM
Post: 634
Join Date: Oct 2007
Has anybody here tried making Film Soup?
I read about it on a blog and it seemed really interesting and different so I'm gonna try it out. I made my 'recipe' last night and used 3/4 cup of boiled water, 1/4 cup of detergent, 1 teaspoon of silica gel and a roll of expired superia 400.
Heres the the post I read it from for anyone interested http://coolgirlsshootfilm.tumblr.com/post/10400674903

Also, if anybody has done this before, I'd love to see your results!


yeah i tried this. it's kind of a gimmick imo because all your shots look a little weird. try it on a test roll first
lemon juice, soap, hot water



http://www.flickr.com/photos/bkbrown/

this guy does it well

http://www.flickr.com/photos/nathanbobey/sets/72157630300963130/


Damn i need to try this
November 27, 2012 @ 07:01:47 AM
Post: 256
Join Date: May 2011
Location: ATL
film soup things seems like a bad idea. just get it processed normally and then fuck it up in photoshop if that's the effect you want. don't ruin your negatives.
November 27, 2012 @ 07:24:54 AM
Post: 1941
Join Date: Nov 2011
film soup things seems like a bad idea. just get it processed normally and then fuck it up in photoshop if that's the effect you want. don't ruin your negatives.


but if that's the desired effect they wouldn't be ruined..?
November 27, 2012 @ 08:40:07 AM
Post: 1247
Join Date: Jul 2010
Location: the golden state
somebody sell me a yashica t4 or a stylus epic for a good price blushing
November 27, 2012 @ 17:47:32 PM
Post: 111
Join Date: Feb 2006
i got a t3 for 600 and a 28ti for 450

dont get beef when you can have steak





November 28, 2012 @ 01:19:01 AM
Post: 2341
Join Date: Aug 2010
Location: SD \\ CHI
im entering these photos in an art competition (4 film 4 digital photos)

large

-
-
http://www.flickr.com/photos/bkbrown/
and these are the previous national winners

i will win smokeyface
November 28, 2012 @ 07:42:57 AM
Post: 770
Join Date: Jan 2009
Location: Hawthorne, California

www.ProbablyNotGold.com

November 28, 2012 @ 09:07:48 AM
Post: 1314
Join Date: Apr 2008
copped a range finder a while ago, but couple weeks ago just had my first roll developed..I think i'm focusing it right, but all my photos come out slightly blurry..




canonet ql17, portra 160?



mju ii, portra 400?
November 28, 2012 @ 17:12:06 PM
Post: 111
Join Date: Feb 2006
your range finder might be off.
November 28, 2012 @ 21:44:02 PM
Post: 158
Join Date: Dec 2011
im entering these photos in an art competition (4 film 4 digital photos)

large

-
-

and these are the previous national winners

i will win smokeyface
lol you will. I didn't know anyone on here would be entering. My teachers have been pushing me to finish some art and in addition to that I was gonna put in some pictures. How old are you/what grade are you in?
November 29, 2012 @ 00:06:37 AM
Post: 397
Join Date: Feb 2012
Location: US
November 29, 2012 @ 02:18:31 AM
Post: 229
Join Date: Sep 2012
Location: Sydney, Australia
Originally posted by Inactive User
cape town, south africa. taken this morning. sorry cant scan it for another 2 weeks, but wanted to share.

Taken from a plane? where you headed?? thats a neat picture.
November 29, 2012 @ 02:27:04 AM
Post: 2341
Join Date: Aug 2010
Location: SD \\ CHI
lol you will. I didn't know anyone on here would be entering. My teachers have been pushing me to finish some art and in addition to that I was gonna put in some pictures. How old are you/what grade are you in?

12th grade
good luck
November 29, 2012 @ 07:31:52 AM
Post: 269
Join Date: Jan 2008
Olympus XA2 ektar100.


my dude. Everyone faps over the stylus epic but XA2 is where its at. I'm almost finished with a roll in mine, gotta develop them soon.

im entering these photos in an art competition (4 film 4 digital photos)

large

-
-

and these are the previous national winners

i will win smokeyface


Are the beach shots taken in Costa Rica? Seems real familiar.
November 29, 2012 @ 21:39:17 PM
Post: 205
Join Date: Jun 2012
Btw man is this really you lol


Off topic but dude looks like Tommy Wright III
Please login first to reply.
x