Official Film Thread

July 27, 2012 @ 02:41:27
used my T2 for party shots: 90% of it are out of focus. smh

flash on, infinity focus mode, some expired ISO 100 film. bad combination?

edit: i guess, light is kinda dim.
July 27, 2012 @ 04:13:13
Will someone explain to me the main difference between all the different Olympus stylus cameras? I.e. why are some silver, some black?
So this question also makes some sense, I am looking to get a good point and shoot for relatively cheap (under 50 or so). Any suggestions are welcome.

chadacadabra.tumblr.com

July 27, 2012 @ 04:30:03
Will someone explain to me the main difference between all the different Olympus stylus cameras? I.e. why are some silver, some black?
So this question also makes some sense, I am looking to get a good point and shoot for relatively cheap (under 50 or so). Any suggestions are welcome.

Imo the best are the fixed lens stylus epics (also known as mju ii). The other kind is the zoom lens, but they look weird and the lenses are not as good

The lens is 35mm 2.8 for all of these fixed lens stylus epics

There is the regular version with 3 buttons on the back. Color can be silver or black

And a version with the quartz date function (QD cameras have the mode and quartzdate buttons, so there are 5 total buttons on the back). This can be silver or black I'm pretty sure

The DLX version only comes in silver and light gold/champagne color. It has the QD features along with a panoramic switch, which adds black bars


the bars are not always perfectly straight though
The sizes for these cameras are all the same, even if it is QD or DLX
http://camerapedia.wikia.com/wiki/Olympus_mju_II
July 27, 2012 @ 09:06:26
Is anybody a fan of Yoon Sul?

http://yoonsul.com/
July 27, 2012 @ 11:57:31
So this question also makes some sense, I am looking to get a good point and shoot for relatively cheap (under 50 or so). Any suggestions are welcome.


every brand released good P&S with a fast lens that are inexpensive now.
you can check out these:
olympus mju ii
nikon L35
canon AF35

they all come with a 35mm 2.8
i have the Nikon and the image quality is really great...
July 27, 2012 @ 18:35:47
^ better than the 35ti?
July 27, 2012 @ 21:00:27
does anybody edit their photos in lightroom, photoshop, etc.?
July 27, 2012 @ 21:03:50
photoshop

lightroom is good for saving and using presets

and batch editing
July 28, 2012 @ 00:15:48

July 28, 2012 @ 00:17:20


fixed
July 28, 2012 @ 00:18:47
how do you make it with no writing under the picture?
July 28, 2012 @ 00:24:44
how do you make it with no writing under the picture?


just click the image icon, and paste the url. nothing more
July 28, 2012 @ 00:38:33
yeah, i figured it out. thanks
July 28, 2012 @ 07:47:57
hey guys so i have a minolta x-700 and the film speed ring is all fucked up its out of place and i can't really choose what film speed i want and the exposure. does any one have any expierence with fixing them or have any suggestions?

July 28, 2012 @ 09:22:11


hehe slouchin
July 28, 2012 @ 18:06:58
@olegdl Is that a public bathroom?
July 28, 2012 @ 22:51:28



July 29, 2012 @ 00:20:41
picked up an olympus stylus 80 for $6 from a thrift store. still on the look out for a stylus epic, yashica t4, nikon 35ti or any good low aperture prime lens p&s. also got 4 rolls of kodak ultramax 400 from walgreens for free (new girl at register fucked up). stoked to get my first roll back
July 29, 2012 @ 05:50:27
@507bro i really like picture #2 nice bokeh, as well as picture #3.
July 29, 2012 @ 06:18:54




WTB: Supreme x Thrasher Coach Jacket Medium

July 29, 2012 @ 13:09:06
@olegdl Is that a public bathroom?


hotel bathroom haha
July 30, 2012 @ 02:39:19





















www.ProbablyNotGold.com

July 30, 2012 @ 18:31:44
just got back from a trip and bought a stylus epic dlx. @bkbrown whats weird about the zoom lenses? lots of smokeyface shit lately. keep it up guys.
July 30, 2012 @ 19:50:02
just got back from a trip and bought a stylus epic dlx. @bkbrown whats weird about the zoom lenses? lots of smokeyface shit lately. keep it up guys.


July 30, 2012 @ 22:20:42
just got back from a trip and bought a stylus epic dlx. @bkbrown whats weird about the zoom lenses? lots of smokeyface shit lately. keep it up guys.



haha that does look fucked up, but the aesthetics don't really matter for me.
July 31, 2012 @ 00:31:55
Well, here goes another round. Got my first roll of Arista processed and scanned at that same photo lab that raped me before. I also wanted to be cute like you guys and added the white borders blushing lol

When I put the pics in PS I checked the size and they are 50" x 33" at 72dpi for $17 just process and scan. Is this worth it ? opinions ?















July 31, 2012 @ 02:27:50
@crash-b nice, what film?
July 31, 2012 @ 02:32:43


lol were you in a manhole for this one?
July 31, 2012 @ 15:06:52
@olegdl thanks. Fujifilm Superia 400.

www.ProbablyNotGold.com

July 31, 2012 @ 16:30:20
@johnvharrison lol nah there is a circular monument infront of that building, I was standing in the center looking up.
Please login first to reply.
x